رئیس بنیاد شهید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبت پرونده ۱۶۸ شهید مدافع سلامت در بنیاد شهید+فیلم

اوحدی گفت: چنان چه اعتراضی به پرونده‌های شهدای سلامت وجود داشته باشد، در کمیسیون بررسی مجدد می‌شوند.

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس گردش کاری که وزارت بهداشت و درمان انجام داده است، کمیته‌ای به ریاست وزیر بهداشت و درمان و متشکل از بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری استخدامی کشور تشکیل شد. این کمیته جلسات مستمری را برای تامین مصادیق شهدایی که در جهت دفاع از حریم سلامت کشور، همه جان خود را گذاشته اند، تشکیل داده است.

وی افزود: تا امروز ۱۶۸ پرونده به صورت قطعی بعد از بررسی‌های سنگینی که در این کمیته انجام شد، به عنوان مصداق شهید تلقی شده اند. این پرونده‌ها به بنیاد شهید ارسال شده و حکم شهید را دارند و همه خدمات به خانواده این شهدا تقدیم می‌شود. حدود ۳۰ پرونده دیگر در حال بررسی است.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: ذیل این کمیته‌ای که در سطح ملی و متناظرش در استان‌ها تشکیل شده است، کمیسیون تجدید نظر هم تشکیل شده است. چنان چه اعتراضی به برخی از پرونده‌هایی که به دست بنیاد شهید می‌رسند وجود داشته باشد و نظرات مختلفی باشد، در آن کمیسیون هم بررسی مجدد و رسیدگی می‌شود.

اوحدی عنوان کرد: جلسه‌ای هم که روز گذشته به صورت ملی تشکیل شد، گرامیداشت روز پزشک بود و به صورت ویژه از پزشکانی که متعلق به جامعه ایثارگری بودند تقدیر شد. البته اعتقاد داریم که امروز همه پزشکان و پرستان کشور و کادر درمان واقعا جز ایثارگران کشور هستند.

وی در ادامه گفت: کسانی که امروز از آن‌ها تجلیل شد، یا فرزند شهید و جانباز بودند یا خود جانباز بودند. این افراد ارزش و سرمایه بزرگی برای کشور هستند. تاکید شده است که بتوانیم از این ظرفیتی که حدود ۹ هزار نفر از افراد ما در جامعه ایثارگری، جز نخبگان، سرآمدان و پیشتازان این کشور هستند و بیش از ۲ هزار نفر از آن‌ها در حوزه سلامت هستند، استفاده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان مطرح کرد: در این شرایطی که کشور واقعا به خدمات این افراد نیاز دارد، کار گروهی در حوزه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید تشکیل شد که ان شاالله بتوانیم از این ظرفیت در خدمت مردم و در خدمت جامعه ایثارگری بهره کافی را ببریم.


بیشتر بخوانید

پزشکی که از خانواده شهدا و جانبازان است آرامش بیشتری می‌دهد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.