مسئول بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

رزمایش مواسات مساجد بزودی برگزار می شود

حجت‌الاسلام اژدری گفت:بزودی تعداد زیادی بسته معیشتی که به همت مسجدی ها تهیه شده در قالب رزمایش مواسات در سراسر استان کرمان توزیع خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی اژدری مسئول بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به گرامیداشت هفته مسجد، گفت: تمامی تربیت یافتگان مکتب سرخ عاشورا از همین مساجد پرورش یافته اند و مساجد قرارگاه مرکزی عملیات‌های فرهنگی در کشور هستند.

او با اشاره بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، افزود: مساجد به‌عنوان مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین قرارگاه طرح تحول اجتماعی در جوامع اسلامی بوده اند و بیشترین تربیت یافتگان مکتب خونین حضرت سید الشهدا (ع) از همین مساجد پرورش یافته اند.

مسئول بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به کارکرد‌های دینی و فرهنگی و حتی اجتماعی مساجد در تاریخ اسلام و عصر حاضر، بیان داشت: ما در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران‌های اجتماعی، اثر گذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی (مسجد) را به خوبی درک کرده ایم و این نشان از اهمیت بالای آن در جوامع اسلامی و حتی در تاریخ اسلام دارد.

حجت‌الاسلام اژدری تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی و نظام شاهنشاهی تلاش کردند که به این مراکز ترویج حوزه دین و مسائل فرهنگ دینی لطمه بزنند، اما همواره این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است و تا به امروز حتی در شرایط بحرانی شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) این مساجد هستند که توانسته اند به کمک و یاری ملت مسلمان بشتابند و در رعایت دقیق این موازین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مسجدی‌ها و فعالان حوزه دین بسیار موفق‌تر و مصمم‌تر رفتار کرده اند و این شیوه نامه‌ها را به درستی و دقیق رعایت می‌کنند.

اوبا توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اوج گیری نهضت مواسات با موضوع مساجد، گفت: بزودی تعداد زیادی بسته معیشتی که به همت مومنین مساجد تهیه شده در قالب رزمایش مواسات مساجد در سراسر استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار