کشتی ۲۷ هزار تنی برنج وارداتی در بوشهر در حال تخلیه است

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازگانی بوشهر گفت: روزانه ۲۵۰۰ تن برنج از کشتی ۲۷ هزار تنی پهلو گرفته در بوشهر تخلیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، جمال زارعی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازگانی استان بوشهر بیان کرد: تخلیه محموله‌ کشتی ۲۷ هزار تنی که بیستم مرداد به بندرگاه بوشهر رسیده بود، پس از انجام تشریفات گمرکی و اداری در حال انجام است و روزانه ۲ هزار و۵۰۰ تن برنج تخلیه می‌شود.

او ادامه داد: این میزان تخلیه روزانه در مقایسه با موارد پیشین که ۲ هزار تن بود، رکورد محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازگانی استان بوشهر افزود: تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن از برنج‌ها، تخلیه و در مراکز ذخیره‌سازی چُغادک و انبار‌های ملکی این اداره کل ذخیره‌سازی شده است تا پس از اعلام برنامه‌ حمل به مقاصد مورد نظر فرستاده شود.

زارعی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸ کالای اساسی در بندر بوشهر تخلیه نشده بود؛ اما پس از لایروبی این بندر به میزان ۱۴ متر، کشتی‌های حامل محموله‌های تا ۳۰ هزار تن می‌توانند در این بندر پهلوگیری کنند که بر این اساس، از سال ۹۸ تاکنون ۱۰ فروند کشتی حامل ۱۳۷ هزار تن انواع کالای اساسی در این بندر توانسته‌اند پهلو بگیرند و کالا‌های آن‌ها تخلیه و به مقاصد تعیین شده فرستاده شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: از ابتدای امسال تاکنون هم، ۴۳ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر بوشهر وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.