وزارت خارجه روسیه: برای حذف طالبان از لیست تروریسم عجله نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای حذف طالبان از لیست گروه‌های تروریستی و به رسمیت شناختن آن‌ها عجله ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه برای خروج طالبان از لیست تروریست‌ها و به رسمیت شناختن آن‌ها عجله نخواهد کرد.

سیرومولوتف در ادامه افزود: «ما قصد نداریم برای حذف طالبان، از لیست گروه‌های تروریستی و همچنین به رسمیت شناختن مقامات جدید افغانستان عجله کنیم.»

او همچنین توضیح داد: «ما برای به رسمیت شناختن  مقامات جدید افغانستان به پایبندی آن‌ها به تعهدات و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تمرکز خواهیم کرد.»

این دیپلمات تصریح کرد: طالبان پایان جنگ را اعلام و مقامات دولتی و افرادی را که به نیرو‌های آمریکایی و ناتو خدمت می‌کردند، عفو کردند.  

او در ادامه افزود: طالبان عزم خود را برای احترام به حقوق زنان تأیید کرده و بازگرداندن نظم عمومی و امنیت به نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی را آغاز کردند.

سیرومولوتف در انتهای تایید کرد مقامات جدید افغانستان شروع به برقراری نظم در این کشور کرده اند و نیازی به حمایت نظامی از هیچکس ندارند، گزینه اعزام نیروی نظامی روسیه به افغانستان هم روی میز نیست.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، پیشتر در بیانیه‌ای گفت که هنوز شرایط حذف طالبان از لیست تحریم‌ها برآورده نشده است.

این در حالی است که پیشتر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که کشورش پس از آن‌که کنترل پایتخت و بیشتر خاک افغانستان به دست گروه طالبان افتاد، با نمایندگان دولت جدید افغانستان تماس کاری برقرار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار