قیاسی جالب از اندازه سیاره زمین و تمام آب و هوای موجود در آن

تصویری جالب که اندازه آب و هوای موجود در سیاره زمین در قیاس با اندازه کره خاکی را نشان می‎دهد مشاهده می‎کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاره زمین را می‎توان مهم‎ترین سیاره منظومه شمسی دانست چرا که در حال حاضر تنها سیاره یافت شده ای است که امکان حیات بر روی آن وجود دارد و غنی از هر منبع مورد نیاز برای زندگی انسان‌ها و موجودات به ویژه آب است.

سیاره ما زمین، که سومین سیاره نزدیک به خورشید و از نظر اندازه، پنجمین سیاره بزرگ منظومه شمسی به حساب می‎آید، تنها سیاره‌ای است که دارای آب مایع روی سطح خود است. کزه زمین برای ما مهم است چرا که محل زندگی ما بوده و هر تغییری در آن، بر روی زندگی ما انسان‎ها نیز تأثیر می‎گذارد.

/

شاید برایتان جالب باشد که تحقیقات انجام شده نشان می‎دهد زمین از فضا مانند یک سیاره آبی به نظر می‌رسد، اقیانوس‌ها بیش از ۷۰ درصد سطح خود را با عمق متوسط ۴۲۶۷ متر پوشانده‌اند. با این حال اگر همه آب موجود در کره زمین در یک قطره جمع آوری شود، عرض آن تنها ۱۴۰۰کیلومتر خواهد بود. این در حالی است که زمین مساحتی حدودا برابر با ۵۱۰٫۱کیلومتر مربع و محیطی برابر با ۴۰٬۰۰۷ کیلومتر دارد. اگر آب‌های موجود در سراسر کره زمین به‌طور یکنواخت در سطح دنیا توزیع شوند ارتفاعی برابر ۲٫۷۴۵ متر را تشکیل خواهند داد.

/

گفتنی است اگر چه حجم کلی آب‌های موجود بر روی زمین نسبتاً زیاد نشان می‎دهد اما بیش از ۹۷٪ این آب‌ها در دریاها و اقیانوس‌ها متمرکز هستند و حدود ۲٪ نیز به صورت یخ و یخچال‌ها در مناطق قطبی تجمع یافته‌است. از یک درصد آب باقی مانده نیز بخش زیادی در اعماق زمین بوده که استخراج آن مشکل و از دسترس انسان به دور است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار