عدم آلودگی آب شرب سرپل ذهاب

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت : بروزترین سیستم تصفیه آب در سرابگرم به عنوان منبع تأمین آب شرب شهر سرپل ذهاب وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به شایعات فضای مجازی مبنی بر آلوده بودن آب شرب شهرستان سرپل ذهاب و اعتراضات مردم گفت: بروزترین سیستم تصفیه آب در سرابگرم به عنوان منبع تأمین آب شرب شهر سرپل ذهاب وجود دارد و آب قبل از انتقال به داخل شبکه از طریق فیلتر‌های بروز این سیستم تصفیه شده و سپس وارد شبکه انتقال می‌شود.

او افزود: بهداشت محیط شهرستان سرپل ذهاب بررسی آلودگی آب شرب را به صورت مستمر انجام داده و در آخرین آزمایش صورت در روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرده که آب شرب این شهرستان هیچ‌گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی و حتی فضای عمومی جامعه به دور از واقعیت بوده و کار سودجویانی است که از این موقعیت برای کسب سود نامشروع استفاده می‌کنند.

فرزادی‌پور ادامه داد: در شرایط کنونی فضا برای استفاده برخی سودجویان باز شده و در پی هجوم مردم برای خرید آب معدنی از فروشگاه‌ها بعضاً آب‌های تاریخ مصرف گذشته در معرض فروش قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به چشمه سرابگرم افزود: آب شرب این شهرستان از چشمه سرابگرم تأمین شده و این چشمه محل رویش خزه‌های مختلف است، بنابراین در هنگام پمپاژ آب ممکن است خزه‌ها در مسیر جریان آب قرار گرفته و با عبور از فیلتر‌های تصفیه به داخل منبع آب پمپاژ شود.

فرزادی‌پور اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان برخی از مردم نسبت به دستکاری کنتور‌های خانگی و برداشتن صافی کنتور‌ها اقدام کردند که این امر باعث عبور آسان خزه‌ها به داخل آب شرب منازل شده است.

او با بیان اینکه سیستم‌های تصفیه آب نمی‌تواند به صورت صد درصد مانع انتقال تمامی خزه‌ها شود، تاکید کرد: از لحاظ بیماری و آلودگی‌های میکروبی آب شرب شهرستان سرپل ذهاب هیچ‌گونه مشکلی نداشته و تمامی دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی این شهرستان پای کار هستند.

به گفته فرماندار شهرستان سرپل ذهاب منبع آب سرابگرم امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ دوباره شستشو و لایروبی و احتمالاً برای ساعاتی آب آن دچار کدورت می‌شود، مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

فرزادی‌پور با تاکید بر بهداشتی بودن آب شرب شهرستان سرپل ذهاب گفت: مردم بدون وجود مستندات حرف و ادعایی در مورد آلودگی آب شرب را قبول نکرده و اخبار مربوط به این موضوع را فقط از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار