مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی اشغال واحد‌های اقامتی در خراسان رضوی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:با آغاز طرح ممنوعیت سفر و طرح تشدید مقابله با فعالیت مشاغل، تاسیسات گردشگری استان نیز برای همراهی با سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا فعالیت‌های خود را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، گشت‌های بازرسی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و با همراهی بازرسان مشترک از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و استانداری خراسان رضوی، بر نحوه فعالیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با مقابله با بیماری کرونا نظارت‌های لازم انجام شد.

او افزود: تمامی اماکن اقامتی برخوردار از استاندارد‌های لازم و دارای مجوز پذیرش، در شرایط فعلی صرفاً ۲۵ درصد ظرفیت خود را می‌توانند در اختیار مسافران قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت نظارت و بازرسی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات قرارگاه عملیاتی مقرر شد گروه‌های مشترک بازرسی و نظارت تشکیل شده و نظارت لازم اعمال شود.


بیشتر بخوانید


موسوی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده و همراهی فعالان گردشگری در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی از ۷۰ به ۱۷ درصد کاهش یافته است. با توجه ممنوعیت سفر به مشهد محدودیت‌های شدیدی در سطح شهر اعمال شده است.

او تصریح کرد: همچنین موز‌ها و مجموعه‌های تاریخی و فروشگاه‌های صنایع دستی نیز در این روز‌ها تعطیل بوده‌اند و تا بهبود شرایط و عبور از وضعیت قرمز کرونایی اعمال این محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار