اجرای کد ۷۲۴ برای سه شهروند کاشمری در یک روز

سه کیس اجرای این کد در روز تاسوعای حسینی پس از انجام اقدامات اولیه در کاشمر توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انتقال و سریعا کد ٧٢۴ فعال شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن وظیفه دار متخصص مغز و اعصاب کاشمر ومسئول اجرایی کد ۷۲۴ بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر با اعلام این خبر گفت: طرح ٧٢۴ در هفت روزهفته به صورت ٢۴ ساعته خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر را ارائه می‌کند.


او افزود: با اجرای طرح ٧٢۴، بیماران مشکوک به سکته مغزیکه دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به صورت ناگهانی می‌شوند در فرآیندی تعریف شده به طور مستقیم به سیستمدرمان وارد می‌شوند و با دریافت دارو‌های خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات‌ می‌یابند.


مسئول اجرایی کد ۷۲۴ بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر با اشاره به اینکه مهمترین مورد در اجرای کد ۷۲۴ زمان طلایی برای در رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو به بیمار می‌باشد،ادامه داد: بیماری که تاچهار ساعت و نیم پس از بروز علائم سکته مغزی این دارو‌ها را دریافت کند، به جای دچار شدن بهعوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شود.


وظیفه دار بیان کرد: سکته مغزی یکی از معضلات بسیارجدی در جامعه است و با توجه به این که این عارضه موجببروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه درخانواده‌های ضعیف می‌شود.


او تصریح کرد: این سه بیمار، اولین موارد اجرای کد ٧٢۴ درشهرستان کاشمر بودند که با موفقیت خدمات را دریافت و درحال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: همراهیان بیماران به محض مشاهده علایم سکته با شماره ١١۵ تماس حاصل نمایند وپس از حضور تکنسین‌های اورژانس ١١۵ و تشخیص سکته مغزی کد ٧٢۴ اعلام می‌شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.

انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.