۲۹۰۰ زندانی در آذربایجان غربی به مرخصی ماه محرم رفتند

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: ۲۹۰۰ نفر از زندانیان واجد الشرایط استان به مرخصی محرم رفتند.

مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در اجرای بخشنامه مرخصی ویژه ماه محرم اعطایی ریاست قوه قضاییه با تلاش مراجع قضایی و مسولان زندان‌ها، زندانیان و محکومین واجد الشرایط استان به مرخصی رفتند.

محمدی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند مراجع قضایی استان در جهت بررسی پرونده محکومین در شورا‌های طبقه بندی گفت: این مرخصی در آستانه ماه محرم فرصت بسیار مغتنمی بود تا مددجویان در کنار خانواده خود از فضیلت ماه محرم بهرمند شده و مسیر بازگشت به اجتماع را با توکل و توسل ادامه دهند.

وی ادامه داد: تسهیلات مرخصی مناسبت‌ها اعطایی از سوی مقام عالی قضایی کشور در کاهش عوارض سوء حبس بسیار ارزشمند است و با کاهش جمعیت کیفری روند اصلاح و تربیت را تسهیل می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان گفت: در روز‌های اول ماه محرم با تشکیل جلسات شورای طبقه بندی در کلیه زندان‌های استان و تلاش مسولین قضایی ۲۹۰۰ زندانی واجدالشرایط به مرخصی ۱۵ روزه ماه محرم اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات ایام روند بررسی و بهره مندی مددجویان دارای شرایط درج شده در بخشنامه در هفته آتی نیز پیگیری می‌گردد.

محمدی در پایان به اهمیت این تسهیلات قانونی اشاره نمود و اظهار کرد: مرخصی ویژه ماه محرم بهترین فرصت برای خودسازی و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به اجتماع می‌باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.