رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

۴۰ درصد بیماران کرونایی جهرم با درگیری ریه بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم به‌طور متوسط تا ۴۰ درصد دچار درگیری ریه هستند که وضعیت ۲۷ بیمار وخیم‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وضعیت بیمارستان پیمانیه جهرم از هر لحاظ متفاوت‌تر از روز‌های پیش است. اکثر بیماران بستری به‌طور متوسط تا ۴۰ درصد دچار درگیری ریه هستند.

او افزود: در بیماستان پیمانیه جهرم در بی‌سابقه‌ترین شرایط کرونایی ۲۷ بیمار درگیری ریوی شدید دارند و جوانترین آن‌ها بیماری۲۶ ساله با درگیری ۹۰ درصدی است.

رحمانیان ابراز کرد: وضعیت بالینی بیماران به شدت متغیر است و شرایط را به هیچ عنوان نمی‌توان پیش‌بینی کرد، به طوری که ممکن است ظرف چند ساعت درگیری ریه از ۴۰ به ۸۰ یا ۹۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه از شهرندان صمیمانه می‌خواهیم کمک کنند این روز‌های سیاه تمام شود، اظهار کرد: در بی‌سابقه‌ترین آمار، تعداد بیماران کرونایی جهرم امروز به ۳۱۶ نفر رسید که همگی برای نجات از چنگال کرونا نیاز به دارو دارند.

او با بیان اینکه بازه سنی مبتلایان بستری در پیمانیه، بین ۲۴ تا ۶۹ سال است، ادامه داد: ۶ بیمار ۲۶، ۳۴، ۳۷، ۵۶، ۶۲ و ۶۴ ساله با درگیری ۹۰ درصد، ۴ بیمار ۳۸، ۴۷، ۵۰ و ۶۴ سال با درگیری ۸۰ درصد، ۱۲ بیمار در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال با درگیری ۷۰ و ۶۰ درصد و ۱ بیمار ۵۶ ساله نیز با درگیری ۱۰۰ درصد، در حال دریافت درمان‌های موجود هستند.

به گفته رحمانیان، ابتلا و بستری مادران باردار نیز از موارد نگران‌کننده دیگری است که در این موج با آن مواجه هستیم و حتی مادر بیمار با نوزاد ۲۵ روزه مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری است.

او تصریح کرد: نکته قابل تامل و تأسف‌برانگیز آنکه، افراد میان‌سال بستری در پیمانیه اقدامی برای دریافت واکسن نکرده‌اند و جوانان مبتلا هم با توجه به اینکه هنوز در گروه هدف واکسن قرار نگرفته‌اند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، کمتر دچار عوارض شدید کرونا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: با نگرانی زیاد می‌گوییم که شرایط جهرم از لحاظ شیوع بیماری بدتر از ۱۰ روز پیش شده است و نگران افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روز‌های آینده هستیم.

او ادامه داد: افرادی که در گروه‌های هدف واکسیناسیون قرار دارند و تا کنون اقدامی برای دریافت واکسن نداشته‌اند، هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: خواهشمندیم در تجمعات حضور پیدا نکنید. تا واکسیناسیون به صورت جمعی صورت نگیرد ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها هستیم، در غیر این صورت جهرم شاهد روز‌های بسیار بدی خواهد بود.

رحمانیان در خصوص تزریق واکسن در جهرم نیز گفت: شهروندان می‌توانند از امروز برای دریافت دوز دوم واکسن برکت مراجعه کنند.

او ادامه داد: شهروندان گرامی برای دریافت دز دوم واکسن برکت می‌توانند به مرکز واکسیناسیون شماره ۲ در مجتمع امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران واقع در فرهنگ شهر مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسئول، از شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ مرکز واکسیناسیون شماره ۱ (جایگاه نماز جمعه) نیز فعالیت خود را مجدداً آغاز خواهد کرد.

رحمانیان اظهار کرد: همچنین از روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، سومین مرکز تجمعی واکسیناسیون در جهرم در مجتمع آموزشی آیت الله شب‌زنده دار واقع در خیابان هجرت شمالی آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: ساعات کاری این مرکز مانند دیگر مراکز واکسیناسیون در جهرم، صبح ۸ تا ۱۲ و عصر ۵ تا ۸ است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.