امام جمعه قزوین؛

مراسم عزاداری در قزوین پرشور و با رعایت قوانین بهداشتی برگزار شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مراسم عزاداری در استان خیلی خوب، مودبانه با رعایت قوانین بهداشتی و در عین حال پرشور و پر محتوا برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه افزود:  مداحان با معرفت مداحی کردند و مردمی که با شور در این مراسم حضور یافتند ان شاء الله ماجور باشند.

 امام جمعه قزوین گفت:  مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در خیلی از کشور‌های دنیا برگزار شد که بسیار شوق انگیز بود؛ نماز ظهر عاشورا هم با نظم بسیار خوبی در قزوین برگزار شد و از همه دست اندرکاران قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام تاکید کرد: بعد از عصر عاشورا رسالت نگهداری از قیام و نهضت اباعبدالله الحسین (ع) بر عهده امام زین العابدین (ع) بود و حضرت زینب (س) در کنار حضرت این کار را به نحو شایسته انجام دادند و به یزید فهماندند که موقعیتی نداری و شکست روزی تو شده است.

 او افزود: سخنرانی‌های کوبنده و اثرگذار امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) آینده درخشان نهضت امام حسین (ع) را نشان داد و به خوبی روزگار ننگین یزیدیان را آشکار کرد.

 خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: وحدت، برادری، مواسات و کمک‌های خیرانه به نیازمندان باید در مساجد پا بگیرد و همه تلاش کنیم در این مسیر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، همت والاتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان‌ی با تاکید بر اینکه بساط آمریکایی‌ها مفتضحانه از افغانستان جمع شد، بیان کرد: آمریکایی‌ها مجبور شدند از افغانستان فرار کنند، برخی اصرار دارند بگویند که آمریکایی‌ها بنای بازگشت به افغانستان را دارند، آن‌ها در مورد ایران و عراق هم تصمیم داشتند دوباره بازگردند، اما این امر هیچگاه تحقق پیدا نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه انتصاب فرمانده نیروی دریایی که از برادران اهل سنت هستند را اقدامی جدید دانست که استفاده از همه مذاهب را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین با تسلیت درگذشت مرحوم کردوانی گفت: این شخصیت برای حفظ محیط زیست و در نگهداری از سرمایه‌های ملی، عمری تلاش علمی و فعالیت اجتماعی داشت.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار