اقدام ایتالیا، اسپانیا و آلمان برای خروج نیروهای خود از افغانستان

کشور‌های غربی از جمله ایتالیا، اسپانیا و آلمان در پی تسلط کامل طالبان بر افغانستان همچنان در تلاش هستند تا نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره ، وزرای دفاع ایتالیا و آلمان و وزیر خارجه اسپانیا از اقدامات خود برای خروج نظامیان  و اتباع خارجی از افغانستان خبر دادند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان امروز (جمعه) اعلام کرد: آلمان دو بالگرد سبک به کابل می فرستد تا آلمانی‌های در معرض خطر در مناطق دور افتاده را از افغانستان خارج کند. همچنین این سخنگو از مورد اصابت قرار گرفتن یک غیر نظامی آلمانی در مسیر حرکت خود به کابل خبر داد.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا صبح جمعه در شبکه رادیویی گفت: دومین پرواز اعزامی این کشور صبح امروز از کابل به مقصد دبی انجام شد و حدود ۱۱۰ نفر از کسانی که در افغانستان با اسپانیا کار می‌کردند از این کشور خارج شدند. وزارت دفاع اسپانیا نیز این خبر را تایید کرد.

وزارت دفاع ایتالیا در این باره اعلام کرد: ۱۰۳ نفر از اتباع خود را از فرودگاه کابل در پایتخت افغانستان خارج کرده  و تا ساعاتی دیگر به کشور خود باز می گردند.

در حالی که تخلیه اتباع خارجی و شهروندان افغان که مایل به ترک کشور پس از کنترل طالبان هستند ادامه دارد، یک مقام ناتو فاش کرد: تلاش‌های این نهاد برای خارج کردن ملیت‌های مختلف از افغانستان دو برابر شده و از روز یکشنبه بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از فرودگاه کابل تخلیه شدند.

با این حال، این مقام که از افشای هویت خود امتناع کرده است، به رویترز خبر داد که همچنان جمعیت زیادی در خارج از فرودگاه تجمع کرده اند و در صدد خروج از افغانستان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار