باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کابینه وفاق ملی در یک قدمی ورود به پاستور/ آغاز تعیین تکلیف اعتماد به این «۱۹ نفر» از فردا

۱۹ وزیر پیشنهادی به مجلس، از فردا در آوردگاه پارلمان به انتظار اعتماد یا عدم اعتماد مجلسیان می‌نشینند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فردا شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به نام کابینه وفاق ملی است. از شنبه مجلس جلساتی دو یا سه شیفته برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز می‌کند.

اما رای اعتماد چیست و در مجلس چه فرآیند‌هایی را طی می‌کند که در ادامه این گزارش به آن می‌پردازیم.

رای اعتماد به چه معناست؟

طبق اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور موظف است وزیران پیشنهادی کابینه‌اش را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند؛ بنابراین لزوم شروع فعالیت یک وزیر منوط به تایید از جانب رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی است.

رأی اعتماد رایی است که نمایندگان مجلس به دولتی که مایلند بر سر کار بیاید در ابتدای تعیین دولت و پس از تقدیم برنامهٔ خود یا پس از استیضاح می‌دهند. رای اعتماد اصطلاحی است پارلمانی، به معنای رایی که اعتماد بر کسی داشتن را تأکید و استوار سازد. رایی که نمایندگان مجلس یا دو مجلس به دولتی که برنامه و اعمال او را تأیید کنند، دهند.

اصطلاح «رای اعتماد» معمولا در مجلس شورای اسلامی به کار گرفته می‌شود و به معنای تاکید و استوار ساختن رای یک نماینده به وزیر پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس است. البته گاهی وزیری در دوران ۴ ساله دولت بنا بر دلایلی استیضاح و عزل می‌شود، لذا رئیس جمهور موظف است در آن زمان نیز یک وزیر دیگر به مجلس معرفی کند و بار دیگر مراحل رای اعتماد درباره وی طی خواهد شد.

کابینه وفاق ملی در یک قدمی ورود به پاستور/ آغاز تعیین تکلیف اعتماد به این «۱۹ نفر» از فردا

روند دادن رای اعتماد در مجل چگونه است؟

طبق ماده ۱۸۸ آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف و یا بعد از استعفا یا سقوط دولت، کتبا اسامی وزرای پیشنهادی را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تقدیم مجلس می‌کند و رئیس مجلس هم مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول معرفی نامه وزیران را اعلام و پس از قرائت دستور تکثیر آن را صادر کند.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس بعد از اعلام وصول، نمایندگان یک هفته فرصت دارند تا سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و بعد از این زمان مشخص مجلس به صورت اختصاصی رای اعتماد را در دستور کار خود قرار می‌دهد. معمولاً زمان ارائه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس چندین روز به طول می‌انجامد.


بیشتر بخوانید


سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره جزئیات برگزاری جلسات رای اعتماد گفته است: سه شنبه، ۲۶ مردادماه آخرین جلسات کمیسیون‌های تخصصی با حضور وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم جهت بررسی برنامه‌های آن‌ها برگزار شد. همه ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت به تمامی کمیسیون‌های مجلس دعوت شدند و مجموعا ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌های مجلس برگزار شد.

کابینه وفاق ملی در یک قدمی ورود به پاستور/ آغاز تعیین تکلیف اعتماد به این «۱۹ نفر» از فردا

موسوی ادامه می‌دهد: از ساعت ۸ صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) جلسه علنی مجلس برگزار و نمایندگان وارد بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی خواهند شد. جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود و نطق میان دستور نیز نخواهیم داشت، ضمن اینکه پیش بینی ما این است که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است، همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می‌تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند. بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می‌کند.

موسوی اضافه کرد: سپس ۵ نفر نماینده موافق و ۵ نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه راجع به این ترکیب صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از سوی وی می‌تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از آن نیز، مجلس وارد دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد که البته در وهله اول سخنگوی کمیسیون‌های گزارشی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود ارائه می‌کنند و بعد از آن نیز دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق برای هر وزیر صحبت خواهند کرد که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند و در نهایت نیز وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس جمهور فرصت دارد تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

کابینه وفاق ملی در یک قدمی ورود به پاستور/ آغاز تعیین تکلیف اعتماد به این «۱۹ نفر» از فردا


بیشتر بخوانید


سه شنبه رای اعتماد برگزار خواهد شد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: برنامه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه شروع می‌شود.  

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: با اعلام دستور جلسه حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در مجلس حاضر می‌شود و به بیان برنامه‌های کلی برای اداره کشور می‌پردازد و همچنین راجع به تک تک وزرا معرفی انجام می‌دهد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بعد از آن با توجه به زمان ثبت نام و قرعه کشی که از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد ۵ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۵ نفر دیگر به عنوان مخالف به ایراد سخنرانی می‌پردازند و البته هر کدام از این نمایندگان می‌توانند وقتشان را به دیگری هم اعطا کنند.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: بعد از آن برای تک تک ۱۹ وزیر بر اساس حروف الفبا دو مخالف و دو موافق بعد از قرائت گزارش تخصصی کمیسیون‌ها در صحن سخنرانی خواهند کرد. این موافقین و مخالفین (هر یک نفر) نیز می‌تواند بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: هر وزیر هم نیم ساعت وقت دارد که از برنامه‌های خودش دفاع کند و بعد از آن از وقت باقیمانده رئیس جمهور می‌تواند به دفاع دوباره از وزرای پیشنهادی خودش بپردازد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از آن رای گیری ۱۹ وزیر یک‌جا انجام می‌شود و جلسه رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم سه شنبه هفته بعد ۲ شهریور برگزار می‌شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه برای برگزاری رای اعتماد ۴۰ ساعت زمان نیاز داریم افزود: اگر روزی دو جلسه هم در مجلس برگزار شود و ۷ تا ۸ ساعت جلسه داشته باشیم جلسه رای اعتماد سه شنبه برگزار خواهد شد. ممکن است چند وزیر نتوانند رای اعتماد بگیرند و ممکن است که بیشتر این وزرا رای اعتماد بگیرند. البته پیش بینی من این است که حدود یک پنجم وزرا احتمالا رای اعتماد نگیرند.

حال باید منتظر این ۴ روز سرنوشت ساز برای وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم ماند و دید که ۲۹۰ نماینده مردم در بهارستان بر سر کدام وزرا به توافق می‌رسند و بر سر کدام یک به توافق نخواهند رسید و رای عدم اعتماد خواهند داد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
تروخدا باغ گلی رو رد کنید. یه وزیر خانم بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دیدگاه من نسبت به عمل کرد این دولت و وزرای پیشنهادی ، مثبت است . البته این وزرا هنوز روی کار نیامده اند و هنوز دولت مستقر نشده و ممکن است تا آن زمان نابسامانی هایی بوجود بیاد. وای بعد درست میشه . صبور باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این 19 نفر
انشا الله کارهای بزرگی انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
جعفرنزاد
۱۴:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با سلام وزیر ورزش نیامد شروع به دورغ گوی شد آقای حمید سجادی که درمسابقه دو نیمه ماراتن شرکت کردی فقط در رشته 800 متر و1500 متر و5000 مقام داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
با سهمیه قهرمانان رفته دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
فرق بین مجلس ایران با مجلس کشور های مردم سالار در این است که : در مجلس ایران به مدرک توجه دارند در کشور های مردم سالار به تخصص فرد که هر مهره ای سر جای خودش باشد نه مهره عده ای باشد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کابینه ضعیف حتی ضعیف تر از دوره های گذشته فقط خدا به داد ما برسه اینا هیچ کدوم تخصص ندارن واقعا غم انگیز این روزا با این کابینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
به نظر می رسد اگر عدهای در ایران انتخابات را هر ساله مهندسی می کنند عدهای هم در انگلیس مسیر حاکمیت ها را مهندسی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تو ۱۳ روز اول همچی دوبرابر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بابا
اینا همش ماله روحانی هستن
رئیسی که الان خودش تنها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کی گفت زمان روحاتی بود زمان روحانی کم تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مثل این که زمان عقده گشایی برخی ها فرا رسیده . البته این خودش نشونه خوبیه . نشون می ده که رئیسی راه رو خیلی خوب می ره و وزرای پیشنهادی هم خوب هستند که برخس مثل گندم برشته رو تابه دائم بالا پایین می پرن
Iran (Islamic Republic of)
استاد نوبخت
۱۳:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جرا همه از یک قوم خاص کردستان آذربایجان لرها بلوچ ها ترکمن ها یعنی آدم لایق وزارت و معاونت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یه بار دیگه بیوگرافی این اقایون رو بخون تا متوجه بشی هرکدوم متولد چه شهری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قوم یعنی حزب وگروه ودسته یا قوم علمی مثل دانش بنیان ها یا قوم شعرا یا قوم سیاسیون قوم نژادی وزبانی کار آیی خاصی جز در استان خود ندارند یعنی استاندار ها کلا"باید بومی همان استان باشند ولی وزرا باید از قوم های علمی و فرهنگی و تخصصی وجهادی باشند
Canada
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ما همه متعلق به ایران زمین هستیم و
افتخار میکنیم
اصلا برایتان مهم نباشد که کجایی است
باید فقط کارایی خوبی داشته باشد و دلسوز و به دنبال منافع خود .خانواده و یار و عار و هم حزبی نباشد
بلکه فقط منافع ایران زمین و بس و توکل بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ما از رئیسی توقع خاصی نداریم چون اگر گوشت را بخورد استخوان را دور نمی اندازد !
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام امروز روز تصمیمی سرنوشت ساز است چنانچه احساس و جناح بجای عقلانیت و علم وارد بر تصمیم گیری شود . خطایی غیر قابل بخشش گریبانگیر نمایندگان خواهد شد . لذا در این برهه از زمان که همه دوست و دشمن منتظر اقدام و عمل دولتمردان جدید هستند لازم است تمامی پارامتر های لازم برای مدیریت کلان وزارت در نظر گرفته شود و هیپگونه مماشاتی انجام نگیرد تا افرادی توانمند وارد کابینه امید شوند . آخرین امید مردم اقدام و عمل کابینه جدید است لذا با وسواس دقیق اقدام نمایید نکند مثل اوایل انقلاب افرادی همچون قطب زاده ها و بنی صدر ها وارد ساختار شوند . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اونی ک برای وزیر خارجه معرفی کرده اند انگلیسی هم بلد نیست صحبت کنه جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اونی که مثل بلبل انگلیسی فک می زد چه غلطی کرد ؟!همون بهتر که زبون این زبون نفهم ها را خوب بلغور نکنی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ظریف: انگلیسی ها جز زبان زور را نمی فهمند !!!!
Canada
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
زبان عربی صحبت میکنند
که برای ایران زمین مهم است که
با وجود نامردی قریه های همیشه خلیج فارس
بتوانند رابطه ای برقرار کنند تا
فتنه هایشان خنثی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
راست می گی . شما کسی رو می خواین مثل ظریف مسلط به زبان انگلیسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با آرزوی موفقیت و خیر و برکت برای نظام و مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انسانهای مومن و باتجربه هر جا باشند منشاء خیر و حل مشکلات می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای ریسی شما و تیمت ،تولید خودرو را به مرز ده ملیون در سال برسانید و همچون کره جنوبی از ربات‌ها در تولید کشور استفاده های گسترده داشته باشید.
یقینا با تولید خودرو و مسکن و لوازم خانگی ،جوانان و زندگی های بسیاری را سر و سامان میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
:))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چهارسال پیش هشت سال پیش مثل الان تجزیه و تحلیل میکردید یا الان خودجوش یادتون افتاده کی خوبه کی بده
همینطور که به وزرای رفاه یا اموزش پرورش انتقاد وارده ولی این ترس از وزیر کشور مشخصه که انتخاب کاملا درست بوده معلومه نفوذی ها احساس خطر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
همون وزیر ورزش هم الکی بهش گیر دادن . منتقدین این وزارت خانه دو تا نقد به وزیر آپ دارن اول این که معلم نبوده و آشنانیست . خب همه ما حداقل 12 سال از عمرمون تو مدارس بودیم ضمن این که همه تو فامیل و دوست و آشنا کلی فرهنگی داریم و کمتر کسی هست که از وضعیت آموزش و پرورش شناخت نداشته باشه پس این دلیل نمی شه همین طور هم که تو این چند سال کلی وزیر از بدنه آموزش و پرورش اومدن و هیچ کدوم جز بله قربانگویی کاری برای فرهنگیان نکردن . موضوع دوم هم که برخی منتقدین بر این باورند که شخصی که در زمینه سیاست شناخته شده نیست نمی تونه در وزارت کاری انجام بده . به شخصه با این تفکر مخالفم . خود این تفکر یعنی ما اعتقاد به رانت و زدو بند در دولت داریم . بله خیلی مواقع در دولت های قبل این موضوع بوده ولی به جای این که بیاییم جلوی این زدو بند های سیاسی رو بگیریم می گیم که وزیر پیشنهادی باید شناخته شده سیاسی باشه ؟ مگه افراد شناخته شده قبلی چه گلی به سر اموزش و پرورش زدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ماکه رسیدیم ته خط حالا میشینیم ببینیم رییسی میتونه برا ما کاری کنه یا اینکه خلاصمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۱:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی و تمام اعضاء دولت ایشان زمان زیادی را باید صرف ثبات وضعیت موجود که بدتر نشود کرده که از دولت قبل بر جای مانده و سپس به رفع مشکلات مربوطه و پیش رو همت خواهند کرد و نباید توقع داشت که از فردای رای اعتماد کار تمام شود و راه هموار گردد بر اساس تجارب تلخ هشت سال گذشته دولت جدید امیدوار کننده است ودر همین دوره کوتاه گذار هم نشان داده که آقای رئیس جمهور با کسی معذوريت ندارد و عزم جدی بر رفع مشکلات دارد و این رویکرد در گفتار با صلابت و رفتار جهادی وبا شهامت و متفاوت ایشان کاملا آشکار است هرچند افرادی نمی خواهند ببینند وبشنوند و چشم و گوش خود را بسته اند اما دیری نخواهد شد که نمی توانند به این روند ادامه دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر اطلاعات یعنی حاکمیت لاریجانی ها یعنی اکبر طبری
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این دوستان هم کاری از پیش نخواهند برد؛ چون این کاره نیستند؛ به هر حال یک دورهمی تشکیل می‌شه و ادامه عدم پیشرفت…
جناب آقای رئیسی هم به جهت مسئولیت احتمالی آینده اشون، ضرورت داشت که سوابقی را در قوه قضائیه و مجریه داشته باشند. این‌ها تماماً بازی سیاسیه؛ آسیب‌دیده این بازی‌ها، متأسفانه مردم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا قصاص قبل از جنایت می کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۲:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بله همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
قصاص قبل از جنایت نیست دوست عزیز؛ امیدوارم عرایض بنده اشتباه باشد؛ اما بعید به نظر می‌رسه که آقایان کاری از پیش ببرند.
ارادتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه دیندار نیستید حداقل انسان باشید
انتقاد باید سازنده و بدردبخور باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تو خودت انسان باش و بفهم و چشمانت را باز کن و بازار و جیب مردم را ببین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزات کشور یا پل پیروزی سهامداران قدرت !!!!!!!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خصومت شخصی داری با وزیر پیشنهادی دولت؟ شایدم منفعتت در خطره که ترسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مثل روز روشنه که با یک نظامی می خوان تمام انتخابات را مهندسی بکنند البته به نفع سهامداران قدرت !!!!انتخابات آینده در محیط بسته ومرده سیاسی به نفع اسراییل وامریکا پیش خواهد رفت !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
از الان ترس انتخابات بعدی رو داری؟ قصاص قبل جنایت میکنی . اگه واقعا از روی عقل و منطق حرف میزنی باید صبرکنی تا عملکرد وزیر رو ببینی ولی احساس میکنم هدفت چیز دیگه ای باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دست به هر کجای مملکت می گذاری فرو می رود :انگار موش های سهم خواه همه جا را بی وقفه وبیش فعال وشبانه روزی سوراخ سوراخ کرده اند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
من بارها گفته ام ،یکبار هم به خانمها اعتماد کنیم،ای کاش یکبار هم رئیس جمهور خانم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خانم برای پست های بالا مناسب نیست نه برای اینکه نمی توانندبلکه به این دلیل که جامعه کنونی توانایی پذیرش ندارد شاید ۱۰ یا ۱۲ سال دیگر بهتر بتوان به این بحث رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مردک بحث را اسراییلی نکن خودتی !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
در دوره های قبل ،ریس جمهور اگر خانم بود باور کن کشور بهتر اداره میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خانم و اقا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ما از اقای رئیسی توقع معجزه نداریم حداقل مسببین وضع موجود و مفسدین که از اقوام وخویشان روحانی و باندش بودند
محاکمه کنید و به سزای اعمالشان برسانید چرا معطل میکنید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ما توقع ساخت و ساز و کار و تلاش و پویایی و تولید هر چه بیشتر داریم مگه ریاست جمهوری بچه بازیه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزارت کشور یا پار کینگ پادگان !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
هرچی داری از صدقه سر پادگانه میگی نه از فرمانده دیپلماسی بپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حذف پیمانکار نیروی انسانی باعث بهبود زندگی حداقل نیمی از مردم ایران میشه
این رل عملی کنید لطفا آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جناب ریسی فقط فقر تورم فساد رااین وزیرانت ازبین ببرن وبدادملت وکادردرمان رسیدگی کنند فرهنگ جامعه راحفظ کنند هرکی دوست داری باشند تاامروز ازدولتهای قبل خیری ندیدیم ،،امیدوارم ازاین به بعد خیرخوب باشد وعده های شماپابرجا باشد امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا خودش درستش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حمید سجادی برای وزارت ورزش ! وقتی با سهمیه، بدون کنکور دادن میرود دانشگاه نباید وزیر بشه چقدر حق کشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بعد از نشستن وزرا در پشت میز وزارت خانه ها قیمتدلار به ۳۰ خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم را از حاکمیت فراری ندهید !!!!در دوره بسته واندرونی وخودمونی صدارت رحمانی فضلی بود که انتخاب روحانی وانتخابات ضعیف رقم خورد ومشارکت حداقلی پیش آمد وزیر کشور باید یک شخصیت مردم شناس وجامعه شناس باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شکر خدا الان 5 روز برقا نمیبرن یعنی از روز 25 مرداد تا امروز که جمعه هست 29 خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شما کجا هستی اینجا که دقیقا سه روز روزی دو بار برق رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بنینم حالا با تایید انتخاب کابینه ها نون مردم که الان چند روز شده 500 تومن چقدر میشه مینیم میاد رو 1000 تومن نون لواش میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش حذف شود موافقید لایک کنید همکاران فرهنگی... برسد به گوش رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حذف بشه که چی بشه
تو ادم سراغ داری؟
تا قبلا که میگفتید جوان انقلابی
حالا میگید با تجربه
شما دیگه چی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا همیشه ی خدا معلمان و فرهنگی ها از عالم و ادم شاکی هستن؟ اون زمان که کرونا نبود سه ماه درسال که مشغول تفریح و خوش گذرانی هستید درصورتی که حقوق میگیرید بابت کار نکرده الانم که کلا مدرسه ها تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا زد رای انتخاب برگزار شد پس ب سلامتی کابینه دکتر رییسی انتخاب شد یا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مهد کودک تکمیل بود تکمیلتر شد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
هنوز دولت شروع به کار نکرده منفی میفرستی آقاجان
یکم صبر کن بیان کارکنن بعد از یک دوره شش ماهه نظرت رو بگو انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مجلس بداد وزارت کشور برس ووزیر جنگ برای وزارت کشور انتخاب نکن که از دوره رحمانی فضلی وضع بدتر خواهد شد !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کسانی که در نیروی انتظامی یا ارتشی بودند آدم های محکمتری برای کار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حالت خوشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نظامی‌ها ثابت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی ما مشکلات واضح وروشن اجتماعی داریم شما بخواست اهالی توقف برای وزارت کشور وزیر جنگ معرفی کرده ای !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
در مسیر خواست اسراییل حرکت نکنید : مگر می خواهید حکومت نظامی اعلام کنید : برای وزرات کشور در اکثر استان ها ما مشکلات متعدد :سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی ، آب وخاک ومهاجرت و شهر وروستا و.....داریم ویک نفر می خواهد که جامعه شناس ،سیاستمدار کار کشته ،مردم شناس ،باشد نه یک نفر با دیدگاه فنی و نظامی برای وزارت کشور این فاجعه روی فاجعه است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مطمئن میدانم دلار 45 تومن هم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بر اساس اسلام عدالت را برقرار کنند اول اسلام رو بفهمند بعد بیت المال تقسیم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا تو وزیران پیشنهادی خانوم توشون نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وظیفه یک زن خانه داری وتربیت بچه س وظیفه یک زن پول دراوردن وزیرشدن نیست زن جایگاه رفیعی درایران داشته نباید زنان به شغلهاسخت گماشده بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چون خانم ها رفتن دور خانه داری و شوهرداری
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۰۹:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
دغدغه شما کاراییه یا جنسیت؟
بهتر از کارایی اینا سوال میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مشکل کشور بی پولی نیست، واکسن نیست، گرانی نیست
مشگل! کشور نداشتن خانون تو وزراست
خانوم بیاد همه چیز درست میشه
معلومه هر کی از رئیسی بدش میاد هر کاری کنه حتی دلار 1000 تومان هم بشه بامبول در میاره
اگه دلار 100000000000000 تومان هم بشه
اگه اجاره خونم 100000000000000000000000000000000 هم بشه
اگه نون شب هم نداشته باشم
بازم به رئیسی رای میدم
چون آقاست...
به کوری چشم شما حسودان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خانوم وارد هر سیستمی می شه کلا فاتحه خوندس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
اگرخاهران دکترپرستارمعلم مدیر نداشتیم مادرخاهرجنابعالی که هزارنقطه وسفر گذاشته ایی چطورباسواد میشدندن یامریزیشون راکی مداوامیکردمگرماامروزه دراحدبوق زندگی میکنیم حرف حساب براامسال شماها خیلی تلخه ازحرف حساب خیلی زورتون میاد،،مردم دارند باریس جمحورشان حرف میزنندجواب خیلی داری تاهمین اندازه برات کافیه ،،،یافاطمه زهرا(ع)مادرگرامیه ما بدادبهترین فرزندانت ملت شریف ایران که درعزاداریتون دردنیانمونه است برس یاخد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
کارایی هست بعدم نصفی از جامعه زن ها هست ...بعدم دوستان اگه صحبت های مناظره یادتون باشه ...همه می گفتن تو وزرا دولت جدید قطعا خانوم هست و هزار برنامه ....متاسفانه برنامه هاشون در حد حرف هست ...قطعا بقیه صحبت چه در مورد اقتصاد گرونی ..بی ارزش بودن پول کشورمون تو منطقه ...بیکاری ...مسائل اجتماعی ...خیلی چیزهای دیگه فقط حرف هست اگه هم شد به اون ایدال نمیرسه .....
.....وقتی جامعه ای که از زن و مرد تشکیل شده لازمه از خانوم های تحصیل کرده فهیم تو وزرا باشه .....فقط نشه کسی سرپرست امور زنان و خانواده اداره کنه ......اونم یه آقا هم بذارند .......
Iran (Islamic Republic of)
حسن شیخ
۱۰:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
پاسخ هارو خوندم واقعا متاسف شدم که اینجور طالبانیسم فکر میکنید در مورد زنان ،متاسفانه تا زمانی که امثال شما و طرز تفکر شما در جامعه حاکمه اوضاع ما همینه و بدترم میشه متاسفم برای مردم ایران و تمامی زنان عاقل و با استداد و تحصیل کرده کشورم که اگر در کار فکر و استراتژیک از عمده مردان بهتر نباشند پایینتر نیستند اما با دیدگاه کور و متاصبانه و طالبانی از حضور و تخصصشون بی بحره ایم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
همون بهتر که نیست مگه تو دوره های قبل بود؟؟؟از زنها به عنوان مترسک استفاده میکنن و بیشتر شأنشون رو پایین میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خانم یا آقا مهم نیست،کاردان مهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
شما که چنین درخواستی را مطرح کرده ای آگاهانه یا نا آگاهانه دشمن خانمها و سرنوشت کشور هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خانم ها به درد وزارت نمی خورند همانطور که چند وزیر خانم و مسئول قبلا هم کاری نکردند!! زن و مرد فرقی ندارد وقتی سیاست ها مشخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران چرا هر چی نظر طالبانی هست رو منتشر میکنی؟ میدونیم تفکرات شما و بالادستیاتون کاملا طالبانیه ولی یه خورده حفظ ظاهر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مادر تو بدرد وزارت می خورد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
جدای از بحث های دوستان مبنی بر عدم ورود زنان به پست های حساس
اصرار بر بودن وزیر از خانم ها یعنی عدم شایسته سالاری ، یعنی چه که باید حتما خانم باشه؟ مگه گروکشی ه؟ هر کس کارایی و شایستگی داشت باید بشه
این تفکر که باید حتما زن وزیر بشه همونقدر و بیشتر احمقانه است که بگیم از فلان استان باید وزیر داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
مگه مردا چکار کردن...که جنابعالی خانم خانمی که راه انداختیدبیاین کاری کنن.جناب بهتره خفه بشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
این ادعای روحانی بودا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پاسخ به 10:10
برای افرادی مثل شماها که مغزی درسرشان نیست وبعنوان دیوانه محسوب میشوند خداوند هم بازخواست درروز قیامت راازشما سلب کرده است لذا پاسخی ندارم بجز بگویم چواب ناهلان ونادانان خاموشی هست
آخرین اخبار