استان قزوین غرق در سوگ سالار شهیدان

شهر و روستا‌های استان قزوین در روز عاشورا غرق در ماتم عزاداران حسینی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مراسم عزاداری روز عاشورا، با خواندن زیارت عاشورا در امامزاده‌ها و بقاع مبارکه قزوین در حال اجراست.

امامزاده‌های قزوین حسینیه‌ها و مسجد جامع قزوین امروز دهم ماه محرم الحرام و همزمان با عاشورای حسینی، میزبان سوگوران و عزادارانی است که برای شهادت امام سوم شیعیان بر سینه می‌زنند و می‌گریند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، مراسم‌عزاداری محرم با حال و هوای متفاوتی در حال برگزاری است، عزاداران در سایه موج پنجم کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به عزاداری می‌پردازند و گوشه‌ای از ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.

بعد از مراسم عزاداری، نماز ظهر عاشورا، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)، به امامت حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، امام جمعه قزوین برگزار و بعد از نماز عصر هم مراسم مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

امروز سوگواران حسینی در دیگر نقاط استان هم، با برپایی مراسم عزاداری، سخنرانی و سوگواری در فضا‌های حقیقی و شبکه‌های اجتماعی، به ساحت مقدس امام حسین و اهل بیت (ع) عرض ارادت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار