تماس تلفنی وزرای خارجه روسیه و ترکیه حول محور تحولات افغانستان

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه سرگئی لاوروف در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص رخداد‌های اخیر در افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ظهر امروز (به وقت محلی) «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه این کشور با «مولود چاووش اوغلو»، همتای ترکیه‌ای خود تماس تلفنی گرفته و پیرامون تحولات منطقه و افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

این وزارت خانه در ادامه افزود: طرفین به طور اساسی وضعیت کنونی افغانستان را مورد بحث قرار دادند و علاقه متقابل خود را برای تثبیت اوضاع ابراز کردند، همچنین از نیرو‌های ویژه و ملی خواستند تا امنیت، قانون و نظم را در این کشور در اسرع وقت تأمین کنند.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: در پایان این گفتگو سایر موضوعات بین‌المللی و تماس‌های دوجانبه آتی در بالاترین سطوح مورد بحث و توجه قرار گرفت.

پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در شرایط بحرانی افغانستان مسکو به ناتو پیشنهاد همکاری با سازمان پیمان امنیت جمعی را داد، اما ناتو نپذیرفت.

«الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «ما به اعضای ناتو پیشنهاد کردیم که طرحی برای تعامل به منظور نجات، کمک و اسکان مردم افغانستان در شرایط بحرانی کنونی مانند گفتگو و تعامل بین ناتو و سازمان پیمان امنیت جمعی در امور افغانستان ایجاد کنند، اما آن‌ها نپذیرفتند!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار