ازبکستان: اشرف غنی به ما پناه نیاورده است

وزارت خارجه ازبکستان حضور اشرف غنی و دیگر مقامات افغان در این کشور را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امورخارجه ازبکستان با انتشار بیانیه‌ای استقرار «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، و دیگر مقامات این کشور در ازبکستان را رد کرد.

در بخشی از این بیانیه این نهاد آمده است: «به تازگی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که گروهی از رهبران و مقامات افغان در ازبکستان به سر می‌برند. در این میان نام "اشرف غنی"، "عبدالرشید دوستم"، و "عطا محمد نور" نیز آمده است، اما این اطلاعات با واقعیت مطابقت ندارد.»

پیشتر وزارت دفاع ازبکستان اعلام کرده بود که یک هواپیمای نظامی افغان بدون اطلاع وارد مرز‌های هوایی این کشور شده است و نیرو‌های ازبک آن را هدف قرار دادند.

هفته جاری گروه طالبان با ورود به کابل، پایتخت افغانستان توانست این کشور را تحت کنترل خود در آورد. اشرف غنی هم لحظاتی قبل از ورود نیرو‌های طالبان، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند.

برخی از مردم افغانستان نیز با هجوم بردن به فرودگاه کابل، قصد ترک کردن این کشور را دارند. با این حال طالبان اعلام کرده است جان و مال مردم در امان بوده و می‌توانند با خیال راحت به کار خود در هر منطقه از افغانستان ادامه دهند.

همچنین روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل در یک جلسه فوری با حضور نماینده افغانستان و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، به بررسی آخرین تحولات افغانستان پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اشرف غنی به زودی سر از اوگاندا در خواهد اورد !
آخرین اخبار