۲۶ باند قاچاق در کردستان متلاشی شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در چهار ماهه اول امسال ۲۶ باند قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی خداویسی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۲۶ باند قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۴درصد رشد داشته است.

خداویسی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان یاد شده ۸۶۳ نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

او به افزایش ۱۰ درصدی قاچاق سیگار در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۸۶۰ نخ سیگار قاچاق در استان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۲ هزار و ۸۸۴ راس احشام قاچاق در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

خداویسی به افزایش ۱۶۶ درصدی قاچاق سوخت در استان طی سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و گفت: در چهارماهه امسال یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۶۱ لیتر سوخت قاچاق در کردستان کشف و ضبط شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اذعان کرد: ۴۴ هزار و ۲۴۴ ثوب البسه قاچاق در کردستان کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گفته ی او، ۷۱۶ هزار و ۵۹۲ قلم داروی قاچاق در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان میزان کشفیات لوازم آرایشی، بهداشتی قاچاق را ۳۱۳ هزار و ۲۳۶ قلم با کاهش ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه عنوان کرد و افزود: طی چهار ماهه امسال ۲۰۰ دستگاه موبایل قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

کاهش ۶۴ درصدی قاچاق موبایل

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، در زمینه کشف موبایل قاچاق نسبت به مدت زمان مشابه ۶۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

خداویسی اذعان کرد: ۳ هزار و ۲۵۳ دستگاه لوازم خانگی قاچاق طی مدت زمان یاد شده استان کشف شده که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

او از تشکیل یک‌هزار و ۵۵۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد و گفت: در زمینه تشکیل پرونده‌ها ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اذعان کرد: ۸۶۳ نفر قاچاقچی در رابطه به این پرونده‌ها دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.