قدم مهم دیگر در حوزه پروتز/ اختراع دست مصنوعی ارزان که همه فن حریف است

موسسه فناوریMIT یک دست مصنوعی ارزان قیمت اختراع کرد تا افراد قطع عضو از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛  حوزه پروتز‌های عصبی، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما این فناوری هنوز آن‌طور که باید، در دسترس نیست تا بتواند در زندگی اکثر افراد قطع عضو شده تغییر ایجاد کند. بر اساس گزارش‌ها پیشرفت جدید موسسه فناوری MIT می‌تواند پروتزهای عصبی را در دسترس قرار دهد. گفتنی است در یک پروژه مشترک با دانشگاه شانگ‌های جیائو تونگ، این مدرسه یک پروتز عصبی دست مصنوعی به نام EcoFlexرا طراحی کرد که قطعات آن حدود ۵۰۰ دلار هزینه دارد. 

طبق گزارش‌ها پروتز عصبی این دست مصنوعی، از یک سیسیتم پتوماتیک برقی  پشتیبانی کرده و به فرد اجازه می‌دهد برخی از کارها همچون پختن کیک، ریختن شیر در لیوان و آشپزی کردن را انجام دهد.  این دستگاه از طریق یک برنامه نرم افزاری سیگنال‌های EMG را که مغز به اندام آسیب دیده می‌فرستد "رمزگشایی" می‌کند.

  گفتنی است دست مصنوعی EcoFlex  می‌تواند حسی از احساس کاربر را به آن باز گرداند.  این کار  با یک سری سنسور‌های فشار انجام می‌شود.  هنگامی که کاربر شیئی را لمس یا فشرده می‌کند، یک سیگنال الکتریکی را به موقعیت خاصی در بازوی قطع شده خود ارسال می‌کند.  مزیت دیگر بازو این است که یادگیری نحوه استفاده از آن زیاد طول نمی‌کشد.  

ویژگی برتر این دست مصنوعی نسبت به سایرین

 یکی از ویژگی‌های پروتز عصبی  این است که خانواده‌های کم درآمد که از قطع عضو رنج می‌برند،  نیز می‌تواند  از این دست به دلیل هزینه بسیار پایینی  آن استفاده کنند.  در حالی که هنوز این فناوری به بازار عرضه نشده  اعضای تیم بر روی بهبود طراحی کار می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند رمزگشایی ورودی‌های الکتریکی را بهتر کرده و در زمان تولید انبوه تعداد سفارش های دریافتی خود را بالاتر ببرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دست مصنوعی ، قطع عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.