نقش بالغ بر ۱۱ درصدی وسایل نقلیه سنگین در تردد محور‌های مواصلاتی استان

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در تیر ماه سال جاری بالغ بر ۱۱ درصد از تردد‌های وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بهزاد برقی، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در تیر ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۱۸۰ هزار تردد در مبادی ورودی به استان و نیز افزون بر یک میلیون و ۱۹۰ هزار تردد در مبادی خروجی از استان ثبت شد که در مجموع سهم وسایل نقلیه سنگین از این تردد‌ها بیشتر از ۱۱ درصد بوده است.

 برقی ادامه داد: بیشترین تردد در بین محور‌های مواصلاتی استان در تیرماه امسال متعلق به محور مهاباد - ارومیه (رشکان - ارومیه) بوده است که تردد وسایل نقلیه در آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۱۹۰ درصد رشد را نشان میدهد.

او  همچنین اظهار داشت: در پر تردد‌ترین محور مواصلاتی استان یعنی محور مهاباد - ارومیه (رشکان - ارومیه) در تیرماه سال جاری، ۶ درصد از مجموع تردد‌ها متعلق به تردد وسایل نقلیه سنگین بوده و سرعت متوسط تردد وسایل نقلیه عبوری از این محور افزون بر ۸۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به کنترل اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین توسط سیستم توزین حین حرکت و کارشناسان این اداره کل اشاره نمود و گفت: اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین باعث بروز خسارت به جسم راه می‌شود که لازم است صاحبان کارخانجات، تولیدی‌ها و معادن به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.