لاپورتا: میراث به جا مانده از بارتومئو وحشتناک است/ اگر موفق به فروش ۴ بازیکن شدیم، یک خرید خواهیم داشت

رئیس باشگاه بارسلونا در خصوص آخرین وضعیت این تیم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا در نشست خبری درباره مسائل مختلف توضیحاتی را بیان کرد. 

او اظهار داشت: وقتی به باشگاه رسیدیم اولین کاری که کردیم، دریافت وام از بانک گلدمن بود تا حقوق بازیکنان و کارکنان را پرداخت کنیم. ما پی بردیم که باید چند کار فوری در نیوکمپ انجام دهیم؛ زیرا اگر این مشکلات بر طرف نمی‌شدند خطرات جبران ناپذیری را متحمل می‌شدیم. مذاکره با برخی از بازیکنان که قرارداد‌های سنگینی داشتند، بسیار دشوار بود و در همین زمان فهمیدیم که ۵۰ درصد حق پخش بازی‌ها به لیگ پرداخت شده است.

لاپورتا در ادامه بیان کرد: یک استعدادیاب در آمریکای جنوبی برای کشف یک استعداد، ۸ میلیون یورو کمیسیون گرفته است. ما سیاست اشتباهی را در خصوص دستمزد‌ها پیدا کرده ایم. بازیکنان قدیمی که سن بالاتری دارند، قرارداد‌های سنگین تری داشتند و با بازیکنان جوان قرارداد‌های کوتاه و سبک تری امضا شده است. ضرر ناشی از شیوع دکرونا فقط ۹۱ میلیون یورو برآورد شده است. این در حالی است که بارسلونا ۴۵۱ میلیون یورو بدهی کوتاه مدت و بیش از یک میلیارد یورو بدهی بلند مدت دارد.

او اضافه کرد: ما قبض حقوقی را داریم که ۱۰۳ درصد از درآمد باشگاه را در بر می‌گیرد! ما ۶۱۷ میلیون یورو دستمزد به تمامی بازیکنان باشگاه می‌دهیم. این یعنی ۲۵ الی ۳۰ درصد بیشتر از سایر باشگاه ها پول پرداخت می کنیم. صحبت‌هایی را از بارتومئو دریافت کردم که پر از دروغ بود.

وضعیت مالی بارسلونا فاجعه بار است

لاپورتا اضافه کرد: در مدیریت من، خلاف دوره بارتومئو هیچ کسی از مسئولیت هایش فرار نمی‌کند. من اعدادی را که بارتومئو به آن‌ها اشاره دارد، به اشتراک نمی‌گذارم. ما کاملا متفاوت هستیم. در حال حاضر کل بدهی باشگاه یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون یورو است. اوضاع اقتصادی بسیار نگران کننده‌ای داریم و وضعیت مالی باشگاه فاجعه بار است. بارتومئو در بیانیه اش از کاهش ۹۰ میلیون یورویی حقوق‌ها صحبت کرد. این در حالی است که هیچ یک از بازیکنان حتی نمی‌خواستند با او صحبت کنند.

او ادامه داد: مسئله پرداخت ۱۶ میلیون یورو به بازیکن نیز دروغ دیگری است. این اتفاق برای باشگاه بد بود و شهرت باشگاه را تحت تاثیر قرار داد. بارتومئو بابت فروش نیمار ۲۲۲ میلیون یورو پول دریافت کرد و با سرعت نور و به طور نامناسبی آن را خرج کرد. میراث به جا مانده از بارتومئو آزار دهنده و وحشتناک است.

رئیس باشگاه بارسلونا در ادامه بیان کرد: لالیگا سال ۲۰۱۹ در مورد دستمزد‌ها ۲ بار به باشگاه ها تذکر داد، اما آن ها باز هم حقوق‌ها را افزایش دادند. اگر قرارداد با CVC را می‌پذیرفتیم، ناچار بودیم تا ۵۰ سال، نصف حق پخش تلویزیونی را به آن‌ها پرداخت کنیم. این قرارداد به هیچ وجه کمک مالی نبود؛ بلکه یک وام بلند مدت بود. ما می‌توانیم از سال ۲۰۲۲ پروژه بازسازی نیوکمپ را دوباره آغاز کنیم. همچنین استادیوم یوهان کرایوف ۴ میلیون یورو بودجه و ۲۰ میلیون یورو هزینه داشت.

بارتومئو بارسلونا را تا آستانه نابودی کشاند

او افزود: بیانیه بارتومئو ۸ نکته داشت که دروغ بود. او باشگاه را تا آستانه نابودی کشاند. مطمئنا مسئول وضعیت فعلی بارسلونا آن‌ها هستند. پیکه فراتر از یک بازیکن است. او باشگاه را دوست دارد و شرایط را درک می‌کند. سایر بازیکنان به قدری که پیکه دستمزد خود را کاهش داد، حقوقشان را کاهش ندادند. قرارداد آگوئرو هنوز ثبت نشده است. ما منتظر سایر کاپیتان‌ها هستیم تا مانند پیکه قرارداد خود را کاهش دهند.

لاپورتا عنوان کرد: ما از ۵ حامی مالی برای پیراهن هایمان پیشنهاد دریافت کرده ایم. وضعیت فعلی باشگاه تراژدی است. البته که خبر‌های خوبی را در آینده برای شما بازگو می‌کنیم. ما یک برنامه استراتژیک داریم و کادر با تجربه‌ای در کنار من حضور دارد. من مطمئن هستم که از این راه سخت با موفقیت عبور خواهیم کرد. ما با کاهش حقوق پیکه توانستیم قرارداد دیپای و گارسیا را ثبت کنیم.

دیدن مسی در لباس تیمی غیر از بارسلونا بسیار سخت است

رئیس بارسلونا تصریح کرد: بازیکنان یک بار به خاطر بحران شیوع کرونا حقوق هایشان را کاهش دادند. حالا ما از آن‌ها می‌خواهیم که یک بار دیگر آن را کاهش دهند. در ابتدا واکنش ها منفی بود و نمی‌خواستند حقوق هایشان را کاهش دهند. سپس متوجه اوضاع نابسامان باشگاه شدند و ما مطمئن هستیم که موفق خواهیم شد. کاپیتان‌ها به ما گفته اند تا آخرین قطره خونمان را فدا می‌کنیم تا بارسلونا موفق شود. ما از ابتدا وضعیت بد موجود در باشگاه را می‌دانستیم. در حال حاضر و پس از تماشای بازی دیشب به تیم خوش بین هستم. در مورد مسی هنوز ناراحت هستم. مجبور شدیم آن کار را انجام دهیم؛ زیرا آینده باشگاه در خطر بود. دیدن او در لباس تیمی غیر از بارسلونا بسیار سخت است. برای همیشه قدردان مسی هستم و در‌های باشگاه همیشه به روی او باز است. این قانون زندگی است.

مجموع کل بدهی‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو است

لاپورتا در پایان گفت: ما با مسی بر سر همه چیز توافق کردیم. باز هم می‌گویم تنها دلیلی که باعث شد مسی و بارسا با هم ادامه ندهند، ناهماهنگی بسیار بالا میان درآمد باشگاه و دستمزد‌ها بود. نقل و انتقالات تابستانی تا ۳۱ آگوست ادامه دارد. لالیگا این اجازه را به ما داد که با کاهش ۱۰۰ میلیون یورویی حقوق‌ها ۴ بازیکن جذب کنیم. البته در صورتی که حقوق آن‌ها از ۲۵ میلیون فراتر نرود. این موضوع در مورد آگوئرو، دیپای، گارسیا و امرسون صدق می‌کند. حقوق سالانه آن‌ها نزدیک به ۲۵ میلیون یورو است. کومان از تیمی که دارد راضی است. او می‌تواند بگوید روی کدام یک از بازیکنان حساب باز نمی‌کند تا ما او را به فروش برسانیم. مجموع کل بدهی‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو است، اگر موفق به فروش ۴ بازیکن شدیم، یک خرید خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار