ایری در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس با وزرای پیشنهادی مطرح کرد؛

استقبال کمیسیون عمران از دیپلماسی اقتصادی امیرعبداللهیان/ برنامه‌های اوجی برای وزارت نفت، اجرایی و عملیاتی بود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره حضور ۳ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در این کمیسیون توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت سیزدهم گفت: ۴۰ درصد برنامه‌های این وزیر پیشنهادی در راستای دیپلماسی اقتصادی بیان شد که غالب اعضای کمیسیون از این برنامه‌ها استقبال کردند.

وی ادامه داد: امیرعبداللهیان دیدگاه هایش را درباره سیاست خارجی، تحولات منطقه و همچنین برنامه‌های آینده ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وی اضافه کرد که وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت سیزدهم با توجه به تحولات افغانستان گزارش‌هایی ارائه و به پرسش اعضا پاسخ داد.

ایری گفت: انتظار اعضای کمیسیون عمران با توجه به تخصص شان در راستای دیپلماسی اقتصادی بود و امیر عبداللهیان با توجه به پیشنهاد اعضا برنامه‌هایش را درباره دیپلماسی اقتصادی، ارتباط بیشتر با همسایگان، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه و بسترسازی برای ایجاد بازارچه‌های مشترک و... بیان کرد.

محرابیان فردا هم به کمیسیون عمران پاسخ می‌دهد

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به حضور محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: اعضای کمیسیون صبح میزبان این وزیر پیشنهادی بودند که با توجه به دغدغه‌های مردم و نمایندگان درباره قطعی شدید آب و برق و مسائلی، چون بهره برداری از آب‌های زیرزمینی و دیگر منابع و فاضلاب شهری و... نگرانی‌ها بیان شد. محرابیان علاوه بر توضیحات خود، برنامه پیشنهادی خود را برای آبرسانی به روستا‌ها از ۷۵ درصد پوشش به ۹۰ درصد پیشنهاد داد.

وی همچنین یادآور شد: وزیر پیشنهادی نیرو درباره افزایش ۳۰ هزار مگاواتی برق تولیدی تا ۱۴۰۴ برنامه داده و با توجه به سوالات بسیار نمایندگان، وی از معدود وزرایی بود که برای ادامه روند پاسخگویی، زمان جدیدی را برایش تعیین کردیم. به این ترتیب محرابیان فردا ساعت ۷ تا ۸ برای ادامه پاسخگویی به کمیسیون عمران می‌آید.

برنامه‌های اوجی برای وزارت نفت، اجرایی و عملیاتی بود

ایری درباره حضور اوجی وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم هم گفت: وی با توجه به اینکه از بدنه وزارت نفت بوده است، برنامه‌هایش جنبه عملیاتی و اجرایی داشت.

وزیر جوان رئیسی در کمیسیون عمران حاضر شد

سخنگوی کمیسیون عمران به حضور اسماعیلی وزیر ارشاد در این کمیسیون پرداخت و توضیح داد: اسماعیلی از وزرای جوان رئیسی است. وی برنامه هایش را در راستای تحولات فرهنگی به لحاظ بسترسازی برای همگرایی فرهنگی و بهره برداری از ظرفیت‌های قومی و دیدگاه‌های مختلف ارائه کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، دولت سیزدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار