به همت حوزه هنری استان تهران؛

دومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه برگزار می‌شود

«ده» دومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه است که به همت حوزه هنری استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جشنواره «ده» جشنواره‌ای با هدف پرداختن به داستان کوتاه عاشورایی است. داستان عاشورا، یک داستان واقعی است که قابلیت جهانی شدن دارد و سعی بر این است تا به سمتی حرکت کنیم که یک جریان اثرگذار جهانی داشته باشیم.

این جشنواره به همت کانون فرهنگی بانوی فرهنگ، سوا ایمیج و حمایت حوزه هنری استان تهران شکل گرفته است. برای شرکت در این جشنواره هیچ محدودیت موضوعی وجود ندارد و نویسندگان می‌توانند درباره هر موضوعی که به نوعی به واقعه عاشورا ارتباط داشته باشد، بنویسند.

از سوی دیگر محدودیت تعداد کلمات نیز برای نویسنده وجود ندارد و تنها داستان مورد نظر می‌بایست حداکثر در حدود یک صفحه نوشته شود. هدف داستان کوتاه عاشورایی این است که بتواند ذهن نویسندگان را به سمتی سوق دهد که به فکر خلق داستانی قوی با کمترین کلمه در زمینه عاشورا باشند.

برای امکان حضور بیشتر نویسندگان سعی بر این شده که هیچ محدودیت سنی برای شرکت در جشنواره وجود نداشته باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش عمومی یا در بخش ویژه و یا هر دو بخش حضور داشته باشند. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو اثر در بخش عمومی و سه اثر در بخش ویژه (جمعاً پنج اثر) ارسال کند.

بخش عمومی: ارسال داستان‌های کوتاه (مینیمال) حول محور واقعه‌ی عاشورا.

بخش ویژه: ده عکس با موضوع محرم توسط دبیرخانه سوگواره منتشر خواهد شد که نویسندگان می‌توانند به انتخاب خود برای سه عکس، داستانک بنویسند و تا روز عاشورا (نهم شهریورماه) آثار خود را برای حضور در جشنواره ارسال کنند. تمام تلاش برگزارکنندگان بر این است که مراسم اختتامیه در روز اربعین برگزار شود.

گفتنی است؛ در دوره گذشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سعی بر این شد که علاقه مندان با این قالب نگارش آشنا شوند. امسال نیز پنج جلسه کارگاه داستان کوتاه به صورت مجازی در نظر گرفته شده که چهار جلسه از آن تا به امروز برگزار شده و یک جلسه باقی مانده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار