نخست وزیر مالزی استعفا کرد

محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی استعفای خود را تقدیم پادشاه این کشور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی و کابینه اش امروز (دوشنبه) استعفای خود را به پادشاه این کشور تقدیم کردند.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری این کشور آمده است که محی الدین تا زمان تعیین نخست وزیر جدید، به عنوان «سرپرست» باقی خواهد ماند. انتخابات بهترین گزینه برای کشور نیست. 

خیری جمال الدین، وزیرعلوم، فناوری و نوآوری مالزی قبل از انتشار بیانیه کاخ ریاست جمهوری، در پستی در صفحه اینستاگرام خود تأیید کرد که کابینه استعفای خود را به پادشاه تسلیم کرده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، کناره گیری محی الدین یاسین به دلیل از دست دادن حمایت اکثریت در پارلمان و درگیری در ائتلاف سیاسی شکل گرفته است.

پس از آنکه برخی از قانونگذاران حزب سازمان ملی مالزی متحد (بزرگترین بلوک در ائتلاف حاکم) از حمایت محی الدین دست کشیدند، او با فشار فزاینده‌ای برای کناره گیری مواجه شد.

این در حالی است که محی الدین در اوایل ماه جاری ادعا کرد که هنوز از حمایت اکثریت در پارلمان برخوردار است. او گفت که مشروعیت خود را از طریق رای اعتماد مجدد پارلمان در ماه سپتامبر ثابت خواهد کرد اما چنین نشد و وعده اصلاحات سیاسی و انتخاباتی او پذیرفته نشد.

این استعفا در حالی صورت می‌گیرد که مالزی با بدترین وضع شیوع کووید -۱۹ و ضربه اقتصادی ناشی از قرنطینه‌های متعدد دست و پنجه نرم می‌کند و پول مالزی در پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته در برابر دلار آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار