مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران باید زنگ بیدار باش مسوولان باشند

اکبرپور گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید زبان مردم و زنگ بیدار باش مسوولان باشند البته این مهم بسیار جای کار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام علی اکبرپور مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان وبلوچستان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران جان نثار آن حضرت اظهارداشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه پل ارتباطیمیان مردم و مسوولان و خیمه بیداری جامعه هستند.

وی افزود:خبرنگاران در موضوع شیوع ویروس کرونا باید بیشتر کار کنند زیرا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی متاسفانه در شان سیستان وبلوچستان نیست و هنوز مجاهدت در این زمینه ضروری است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ای قسمتی از اخلاق اسلامی است و رسانه دینی تحت هر عنوانی چارچوب و ضوابطی دارد تصریح کرد: نخستین ویژگی یک رسانه اصول دینی، اخلاقی، چارچوب مذهبی و پاببندی به این موارد است.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت و آرامش روانی جامعه دارای اهمیت است و باید نگاه کنیم که هر خبری که منتشر می‌شود چقدر آرامش روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چقدر اثرات منفی دارد گفت: رعایت حریم خصوصی افراد از سوی رسانه و خبرنگاران دارای اهمیت است.

حجت الاسلام اکبر پور خاطرنشان کرد:خبرنگاری پشتوانه غنی دینی و معرفتی دارد و در دوران اسلام و قیام عاشورا خبرنگار و نگارنده واقعی حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) بودند و اگر این قیام، حضرت زینب(س) را نداشت همان روز محو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه کار خبر و خبرنگاری مجاهدتی خاموش است تصریح کرد: در این زمانه پر هیاهو نقطه اتکا خبری مردم خبرنگارانند و نباید اعتماد مردم را در این راستا از دست دهند زیرا اگر از تریبون داران جامعه سلب اعتماد شود برگشت آن سخت خواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خبر نباید یاس آمیز باشد و بایستی به جامعه امید تزریق کند و برعکس آن خبر یاس آمیز جامعه را از پای در می‌آورد گفت: انتقاد لازم است نه انتقاد همراه با انتقام زیرا در این حالت راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار