رئیس فدراسیون اسکواش:

زیرساخت های کرمان در رشته اسکواش کم است

رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه زیرساخت های استان کرمان در رشته اسکواش کم است، گفت: این استان هنوز تا وضعیت استاندارد فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع سالانه هیئت اسکواش استان کرمان که با حصور مرادی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و اعضا در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: درست است کرمان در گذشته در رشته اسکواش راکد بوده است و اکنون وضعیت بهتری دارد، اما تا جایگاهی که من انتظار دارم، خیلی فاصله دارد.

او با قدردانی از حسینی رئیس سابق هیئت اسکواش استان کرمان افزود: از ویژگی‌هایی که حسینی به عنوان رئیس هیئت اسکواش استان کرمان داشتند، ایجاد انسجام بود و می‌دانیم که هرجا انسجام شکل بگیرد، قطعاً خروجی اثر بخشی با خود به همراه دارد و با مدیریت جهادی که وی داشت، توانست کمک دهنده بسیار خوبی در فدراسیون اسکواش کشور باشد و سبب ایجاد ظرفیت برای استان کرمان شوند.

سلیمانی با اشاره به اینکه تمام دوران جوانیم در کرمان گذشته است، تأکید کرد: کرمان باید تحول داشته باشد و جزو اولین‌ها باشد، حیف است در قعر جدول باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمان در رشته اسکواش کم است، گفت: این استان هنوز تا وضعیت استاندارد فاصله دارد و می‌تواند با تلاش، به عنوان میزبان مسابقات کشوری مطرح شود.

سلیمانی با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف این استان در اسکواش افزود: متأسفانه در این رشته میزبانی کشوری ندارید، اردو‌های استعدادیابی ندارید، هیئت شما سفیر مذاکره کننده ندارد و... که با این وجود نباید همه منتظر و چشم امید به رئیس داشته باشند.

او با اشاره به سامانه مبین، تصریح کرد: از پارسال اعلام کردند، کارت‌های عضویت و بیمه درمانی که قبلا شاخص بودند و وزارت ورزش به آن‌ها زیاد توجهی نمی‌کند، اکنون این سامانه ثبت رایگان را اعلام کرده چراکه هرچه تعداد مخاطب بالا باشد اعتبارات بیشتری برای استان‌هایی که کار متحولانه انجام می‌دهد فراهم خواهد کرد.

سلیمانی بیان کرد: متأسفانه در کرمان دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شوند استمرار ندارد و این هیئت در لیگ‌های سراسری حضور ندارد.

او گفت: گاهی گفته می‌شود، اسکواش دیده نمی‌شود، توجه داشته باشید که مقام آوردن اصلا مهم نیست بلکه اصل، بودن اسم و نام آوری در لیگ‌ها که رسانه حضور دارد است تا این رشته هم دیده شود.

رئیس فدراسیون اسکواش افزود: هیئتی که اتفاقات بزرگ رقم می‌زند و در کشور دیده می‌شود، قطعا فدراسیون کنارش است و همه جوره هوادارش خواهد بود.

سلیمانی تصریح کرد: شما بچه‌های هیئت بایستی هرآنچه در سر می‌پرورانید بنویسید و فرآیند رسیدن به آن هدف را پردازش کنید و با اولویت بندی به سمت کاری موفق، حرکت نمایید.

او با اشاره به اینکه هرچه فعال‌تر باشید توجه فدراسیون هم بیشتر است، گفت:، ولی توجه داشته باشید که از بزرگنمایی پرهیز کنید و بایستی همه اعضای هیئت یکپارچه و یک صدا باشند.

سلیمانی با اعلام اینکه باید کار رسانه‌ای و تعامل با صداوسیما و حضور در جشنواره را در اولویت کار‌ها قرار دهید، افزود: برای داشتن کاری درست و اصولی، فردی سمج لازم است که پای کار باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد: دنبال کار‌های تفاهم نامه‌ای وخانوادگی؛ چراکه بسیار حایز اهمیت و کمک دهنده در پیشرفت و دیده شدن هیئت است.

علی مرادی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در مراسم، به بیان گزارشی درباره وضعیت ورزش اسکواش در استان کرمان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه کرمان یکی از استان‌های پهناور کشور با ۲۳ شهرستانست، دارای ظرفیت‌های خوبی چه از لحاظ صنایع و چه از لحاظ نیروی انسانی است، قطعاً در شهرستان‌ها استعداد‌های ورزشی خوبی به ویژه در رشته اسکواش وجود داردکه نیازمند شناسایی هستند.

او با قدردانی از عملکرد مطلوب رئیس سابق هیئت اسکواش استان کرمان افزود: خوشبختانه طی مدت حضور حسینی در رأس هیئت اسکواش استان کرمان خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داد و به رشد، ارتقا و جایگاه اسکواش کرمان کمک شد، طوری که قبلاً اسکواش استان در جایگاه ۲۷ کشور قرار داشت که در سال ۹۸ به رتبه سوم کشور ارتقا یافت.

مرادی تصریح کرد: با همه این اوصاف، نیازمند این هستیم، برنامه ریزی‌های لازم انجام شود تا از پتانسیل‌های خوبی که در شهرستان هاست استفاده شود که در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان نیز حمایت خود را اعلام می‌کند.

قرار بود امروز مجمع انتخاباتی هیئت اسکواش استان کرمان برگزار شود که به دلیل بیماری قلبی یکی از کاندیدا‌ها و بستری شدن وی در بیمارستان، این مجمع به پیشنهاد رئیس فدراسیون که ریاست مجمع را عهده دار است، کنسل و به زمان دیگری موکول شد، لذا به جای مجمع انتخاباتی، مجمع سالانه این هیئت با حضور اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.