بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۴ مرداد؛

خرید ۳۰ میلیون دز واکسن کرونا قطعی شد / پست کرونایی رئیس مجلس / عرض ارادت چهره های سیاسی به امام حسین (ع)

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید:


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور ایران با انتشار پست جدیدی درباره واردات واکسن نوشت:

" قطعی شدن خرید ۳۰ میلیون دز واکسن برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن برای تسریع در روند واکسیناسیون قطعی شده است.

نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید ۶۰ میلیون دز واکسن تامین شود.

[با اشاره به موضوع تامین دارو‌های خاص برای بیماران کرونایی]: پس از بازدیدی که روز پنجشنبه از یکی از داروخانه‌ها داشتیم، مقرر شد دارو‌های مورد نیاز طی روز‌های آینده در گام اول بین ۱۰۰ داروخانه و در گام دوم تا ۳۰۰ داروخانه توزیع شود تا دیگر شاهد تشکیل صف و تجمع در چند داروخانه نباشیم ضمن اینکه لازم است نظارت لازم بر روند توزیع در این داروخانه‌ها صورت بگیرد.

[با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت جهادگونه و فداکارانه مدافعان سلامت]: پرداخت مطالبات معوق کادر درمان باید جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه باشد. همچنین باید نسبت به ترمیم و تقویت بدنه کادر درمان از نیرو‌های دانشگاهی، نیرو‌های هلال احمر، نیرو‌های مسلح، نیرو‌های داوطلب و توانمند بسیجی، حوزویان و از عموم داوطلبان مردمی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم خدمات کادر درمانی دچار وقفه و اختلال شود.

تقویت و افزایش اختیارات روسای ستاد‌های استانی مقابله با کرونا از تصمیمات جلسه امروز می‌باشد.

مقرر شد اختیارات استانداران به عنوان روسای ستاد‌های استانی متناسب با الزامات مهار شیوع بیماری در استان‌های مختلف افزایش یابد تا دست ایشان برای اعمال قوانین و مقررات بازتر باشد.

برنامه‌ریزی برای کاهش مراجعات به ادارات و سازمان‌ها از دیگر اقدامات لازم و ضروری است.

همه نهاد‌هایی که مراجعات مردمی دارند، برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم برای کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات در فضای دیجیتال را نه صرفا برای این ایام بلکه برای بلندمدت انجام دهند و ارائه خدمات غیرحضوری از تاکیدات دولت است.

مراقبت شدیدتر از تردد‌های مرزی و جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز انجام گیرد و آنچه تاکنون در این زمینه انجام شده لازم، اما ناکافی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در تردد‌های مجاز نیز نظارت دقیق و موثر انجام شود.

بسنده کردن به تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نیست و باید برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم است و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آن‌ها تعدی کرده است."

.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری از کادر درمان درباره روزهای کرونایی کشور نوشت:

" کرونا از موضوعات جدی و بحرانی حال حاضر کشور است، هر روز جمعی از خانواده ها، عزادار عزیزان خود می‌شوند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود، اولویت‌های دوازده گانه‌ای را ابلاغ کرده و فرمودند که کرونا اولویت اول کشور است.

مجلس شورای اسلامی قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری، دستورات لازم را برای رسیدگی به موضوع کرونا به کمیسیون بهداشت و درمان ابلاغ کرد و این کمیسیون نشستی را با مسئولان ذیربط در حوزه دانشگاهی، لشگری، کشوری و صاحب نظران این حوزه برگزار و یک جمع بندی را ارائه کرد که ما این جمع بندی را تا قبل از برگزاری جلسه ستاد کرونا برای رئیس جمهور ارسال کردیم تا از نظرات کارشناسی مجلس در این زمینه استفاده کند.

امیدواریم ستاد مرکزی ملی کرونا تصمیمات خوب و لازم را اتخاذ کند و اگر لازم است تا محدودیت‌هایی اعمال شود، برای اجرای آن تصمیمات کارشناسی گرفته و قاطعانه همه محدودیت‌ها را اجرایی کنند.

بررسی‌ها نشان داده بحث محله محوری و یا همان طرح شهید سلیمانی که توسط بسیج و مردم در میدان بود و خدمات غیرضروری بیمارستان‌ها را در محلات انجام می‌دادند، بسیار موثر بوده و ظرفیت بسیاری برای کمک به مناطق محروم و دوردست دارد. از این رو با توجه به اختیارات استان‌ها با عنایت به شرایط اقلیمی خود، تصمیماتی اتخاذ کنند.

باید همه دستگاه‌ها و مسئولان برای تامین واکسن بسیج شوند؛ باید تلاش کرد و همه بسیج شویم تا زنجیره مربوط به تهیه، توزیع و تزریق واکسن را در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه تکمیل کرده تا این #زنجیره_انتقال قطع شود. حتی اگر درخصوص تامین اعتبارات ریالی و ارزی با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت قرار داشتن موضوع کرونا در کشور، دولت نیاز به اصلاحیه در بودجه برای #تامین_واکسن دارد، مجلس می‌تواند در صورت پیشنهاد دولت، سریعاً به لایحه دوفوریتی یا فوریتی ارسالی ورود و آن را بررسی کند و از سویی دیگر به کنترل ناقلان کرونا با استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی در کشور توجه شود.

فشار بر روی کادر درمان در کشور بسیار بالاست، بنابراین رسیدگی به آنها، اعزام نیرو‌های کمکی، توجه به بحث معیشتی و اولویتی، پیشتیبانی‌های لازم از آن‌ها باید صورت گیرد. البته در بحث دارو به نظر می‌رسد که سیستم توزیع دارو باید مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد. در حالی که دارو موجود است، اما بعضاً در برخی نقاط کمبود احساس می‌شود که مسئولان باید توجه لازم را به این موضوع داشته باشند."

.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت دوازدهم به مناسبت روز قاسم بن الحسن یک استوری در صفحه مجازی اش منتشر کرد:

.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل به مناسبت محرم تصویری را در قالب استوری به اشتراک گذاشت:

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار