انرژی هدر رفته آفتاب در سرزمین آفتابی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تابش طولانی آفتاب در سیستان و بلوچستان، اهمیت ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی را در استان به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته نصرت آباد در غرب زاهدان با ۱۲ و نیم ساعت تابش، سومین شهرآفتابی ایران در شبانه و روز گذشته شد.

وی افزود: تربت جام و بناب، تنها دو دهم ساعت بیشتر از نصرت آباد تابش آفتاب داشتند و با ۱۲ و هفت دهم ساعت تابش، در صدر آفتابی‌ترین شهر‌های ایران در ۲۴ ساعت گذشته قرار گرفتند.

حیدری اظهار کرد: بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان به دلیل قرارگرفتن در منطقه جنب حاره و کم بارش، دارای تابش آفتاب فراوانی است که ظرفیت بالایی برای تولید انرژی نو از تابش خورشید دارند.

وی گفت: در حال حاضر در ۱۲ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک استان وضعیت تابش خورشید ثبت می‌شود که احداث سه ایستگاه سینوپتیک جدید، از برنامه‌های در دست اقدام است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: بسیاری از ویژگی‌های اقلیمی استان به دلیل کمبود زیرساخت‌های هواشناسی ناشناخته باقی مانده است که در صورت تأمین اعتبارات می‌توان این کمبود‌ها را در چهار تا پنج سال جبران کرد و ظرفیت ثبت داده‌های اقلیمی در تمام استان را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.