دلخوش در موافقت با تفکیک وزارت راه‌ و شهرسازی:

وزارت راه‌ و شهرسازی بیش از ۲۰ بخش با وظایف عقب مانده دارد/ مشکل حاشیه‌نشین‌ها می‌تواند امنیتی شود

نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی بیش از بیست بخش در سطح کشور با مسئولیت زیادی دارد که وظایفشان عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه گفت: اگرچه این وزارتخانه ها ادغام یا تفکیک می شوند اصولاً درست نیست اما درباره وزارت راه و شهرسازی باید گفت بیش از بیست بخش در سطح کشور با مسئولیت زیادی دارد که وظایفشان عقب مانده است.

وی ادامه داد: با وجود بخش‌های مختلف این وزارتخانه توجهی به هیچ بخشی از حوزه مسکن نشده است و همچنین در زمینه راه ها نتوانستیم با ادغام وزارت راه و مسکن، مشکل حوزه مسکن را حل کنیم.

این نماینده تصریح کرد: ما در کشور شهرسازی اسلامی نداریم، چرا که هویتی ندارند. ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین داریم که ساماندهی نشدند و خانه هایشان بدون ستون و تیر آهن ساخته شده است.

دلخوش اضافه کرد: در حال حاضر معضل حاشیه نشین‌ها اجتماعی است اما در آینده می تواند سیاسی و امنیتی شود.

نماینده صومعه سرا بیان کرد: ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می کنند و ۶۰ درصد راه‌ها نیاز به مرمت و بازسازی دارد. سالانه بالای ۲۰ هزار کشته داریم و در میان ۱۷۵ کشور،  ایران صد و سیزدهمین کشور است که در حوزه راه مشکل دارد.

وی تصریح کرد: دولت گفته است سالانه یک میلیون خانه خواهد ساخت که با این وضع به سختی به ۳۰۰ هزار واحد هم نمی رسد؛ در نتیجه باید در حوزه ساختار خرید و فروش نیز اصلاح صورت بگیرد که با تفکیک وزارت راه و شهرسازی این اتفاقات خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار