هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره محدودیت‌های کرونایی و تشدید حملات خشونت آمیز

وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد در صورت وضع محدودیت‌های جدید کرونایی در کشور باید منتظر افزایش حملات خشونت آمیز در جامعه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داده است افراط گرایان خشن می‌توانند اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در آمریکا را بهانه‌ای برای افزایش حملات خشونت آمیز خود قرار دهند.

در این بیانیه که با عنوان هشدار برای حملات تروریستی منتشر شده است درباره احتمال حملات خشونت آمیز هدفمند در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در نیویورک و واشنگتن دی سی هشدار داده شده است.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: فشار ناشی از گسترش کرونا در جامعه آمریکا موجب افزایش تنش‌ها و اعمال خشونت آمیز شده و فرصتی برای افراط گرایان ایجاد کرده تا دست به اعمال خشونت آمیز در جامعه بزنند و با اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی ممکن است این حملات تشدید شود.

آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با سی ان ان در این باره گفت: وزارت خارجه آمریکا افراط گرایان خشونت طلب داخلی را بزرگترین تهدید تروریستی برای کشور می‌داند.

وی ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های زیادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد افراط گرایی در جامعه به بهانه روایت‌های دروغین از ماجرا و ایدئولوژی‌های نفرت در حال تقویت شدن است.

بنی تامپسون، رییس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن استقبال از پیام هشدار وزارت امنیت داخلی این کشور گفت: این بسیار نگران کننده است که تهدید‌های تروریستی هر روز در داخل آمریکا و توسط گروه‌های مختلف در حال افزایش است. این اتفاقات به ویژه پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و فرافکنی‌های دونالد ترامپ و نظریه‌های توطئه وی در کشور اوج گرفته است.

گسترش نوع دلتا ویروس کرونا در مناطق مختلف آمریکا موجب شده مقامات برخی ایالت‌ها قوانین سختگیرانه‌ای را در رابطه با اجتماعات و استفاده از ماسک در اماکن عمومی وضع کنند. همین امر موجب نگرانی مقامات امنیت داخلی آمریکا مبنی بر افزایش تنش و حملات خشونت آمیز در داخل کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار