قصه هزار و یک درد کارگران شهرداری بستان/ تاخیر یکساله در پرداخت حقوق ۱۷۰ کارگر

۱۷۰ کارگر شهرداری بستان طی سال ۱۳۹۹حقوقی دریافت نکرده اند و آنچه برای آن‌ها واریز شده، علی الحساب بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این روز‌ها حقوق قشر گسترده‌ای از کارگران به سختی پرداخت می‌شود؛ دولتی‌ها از کمبود بودجه برای پرداخت حقوق می‌گویند و در همین حال کارگران از رنج و سختی خود روایت می‌کنند.

بستان یکی از شهر‌های شهرستان دشت آزادگان است که در مرز غربی خوزستان واقع شده و در مجاورت شهر العماره استان میسان در کشور عراق قرار دارد که ۱۷۰ کارگر آن نیز بیش از یک سال است حقوق معوقه دارند.

محمد غرباوی سخنگوی شهرداری شهر بستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده شهر بستان این است که شهردارها به صورت کوتاه مدت در این سمت منصوب می‌شوند، گفت: هر شهردار در بستان یک سال یا کمی بیشتر؛ نهایتا ۱۵ تا ۱۷ ماه شهر را می‌گردانند سپس کار را رها می‌کند.

او افزود: در حقیقت بسیاری از شهرداران شهر بستان فقط به دنبال پر کردن رزومه کاری خود هستند و معیشت کارگران نیز برای آن‌ها اهمیت ندارد که نتیجه آن نیز ۱۴ ماه حقوق معوقه و ۳ سال بیمه پرداخت نشده برای کارگران شهرداری بستان را رقم زده است.

غرباوی با اشاره به اینکه کارگران زیر نظر پیمانکار نیستند و مستقیما تحت نظارت شهرداری بستان هستند، بیان کرد: طی سال ۱۳۹۹ هیچ حقوق پرداختی ما نداشتیم و هر چه واریز شد، به صورت علی الحساب و یک تا ۲ میلیون تومان بود که حتی هزینه درمان را نیز به دلیل نبود بیمه خودمان پرداخت می‌کردیم.

سخنگوی شهرداری شهر بستان اظهار داشت: هر ماه یک ارزش افزوده از سوی اداره مالیات برای ما پرداخت می‌شود که بسیار کمتر از حقوق کارگران و کارکنان است و گویا هیچ برنامه‌ای نیز برای پرداخت حقوق کارکنان از سوی مقامات بالا دستی وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی طرفی
۲۲:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام
واقعا سخته تو این گرونی های کسی کار کند و حقوق خود را دریافت نکند وشرمنده خانواده خوددشود امید است مسولان به این موضوع اهمیت دهند و مشکل حل کنند