ثبت ۱۵ وقف جدید در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: از ابتدای سال‌جاری حدود ۱۵ موقوفه تاکنون ثبت شده که حدود ۱۳ مورد آن وقف انتفاعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده ،معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت:در میان همه کار‌های خیر فضیلت وقف از همه بیشتر و بالاتر است و برای همیشه ثواب دارد.

وی افزود: حدود ۳ هزار موقوفه در استان لرستان داریم که عملا این موقوفات انتفاعی است و درآمد ندارند و مردم از لحاظ معنوی از آن‌ها بهره می‌برند مانند مساجد و حسینیه‌ها که حدود ۲هزار و ۷۰۰ مورد این موقوفات در استان گونه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: حدود ۳۰۰مورد موقوفه منفعتی داریم که قسمتی از آن‌ها متعلق به خرم‌آباد و بروجرد است که بیشتر آن‌ها برای عزاداری سیدالشهدا وقف شده‌اند.

وی افزود: در خیلی از شهر‌های ما هیچ موقوفه وقف سید الشهدا ندارند مثلا در شهرستان‌های دلفان و پلدختر موقوفه منفعتی اصلا ندارند.

عباس زاده در رابطه با موقوفات ثبت شده در سال جاری تصریح کرد: حدود ۱۵ موقوفه تاکنون ثبت شده که حدود ۱۳ مورد آن وقف انتفاعی است.

وی گفت: در استان نیازمند خرد جمعی هستین که در رابطه با موضوعاتی همچون عزا‌داری سید الشهدا، ازدواج، قرآن، اشتغال و ... که نیاز روز جامعه است موقوفاتی ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.