اسکان اضطراری آوارگان افغانستانی در مرز میلک/ هلال احمر اردوگاه‌های اسکان موقت راه‌اندازی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیرو وقوع ناآرامی‌های اخیر افغانستان و پناه آوردن آوارگان افغانستانی به مرز میلک ، دو اردوگاه ۱۰۰۰ نفری با مدیریت این جمعیت در این مرز مستقر شده است.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: پیرو وقوع ناآرامی‌های اخیر در کشور افغانستان و پناه آوردن آوارگان افغانستانی به مرز "میلک" واقع در شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان، تاکنون دو اردوگاه ۱۰۰۰ نفری با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در این مرز مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا تاکنون ۳۵۶ تبعه افغانستانی در قالب ۴۴ خانواده در اردوگاه "ادیمی" منطقه سیستان اسکان اضطراری داده شده‌اند که در ادامه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از گذشت ۷۲ ساعت به کشور افغانستان بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در زمینه اسکان اضطراری در چارچوب قوانین اردوگاه‌های کشوری ورود کرده، ادامه داد: با توجه بحث جدی شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل و مراکز درمانی اتباع افغانستانی در بدو ورود به ایران مورد تست غربالگری کووید ۱۹- قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.