بحران کرونا در آذربایجان غربی؛

تعداد مراجعات بیماران کرونایی به مراکز بهداشت آذربایجان غربی نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: تعداد مراجعات بیماران کرونایی به مراکز بهداشت استان بیش از 7 برابر شده، که آمار فزاینده‌ای است.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی روز شنبه ۲۳ مرداد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با تاکید بر آمار بالای فوتی به علت کرونا در استان گفت: به زودی وضعیت استان آذربایجان غربی در خصوص بیماری کرونا مشابه استان خوزستان می‌شود.

او افزود: تعداد مراجعات بیماران به مراکز ۱۶ ساعته خیلی زیاد شده به طوری که تعداد مراجعات از نزدیک به ۶۰۰ نفر به ۴۵۰۰ نفر رسیده که آمار فزاینده‌ای است.

دکتر آقازاده اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی(ره)، امام رضا(ع) و بیمارستان مطهری که جدیدا به بیمارستان کرونایی افزوده شده تکمیل شده و سایر بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی نیز بیماران کرونایی را پذیرش نموده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تعداد بیماران در بخش‌های ICU افزایش یافته و آمار فوتی های کرونایی در استان دو رقمی شده است.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز استان، تعداد فوتی خیلی بیشتر از این خواهد شد.

او با تاکید بر نیاز اورژانسی به نیروی انسانی و کادر پرستاری در بخش‌ها گفت: برای مرتفع نمودن کمبود کادر پرستاری، از امروز  دانشجویان ترم آخر پرستاری در بخش‌ها استفاده خواهیم کرد.

دکتر آقازاده در خصوص نیاز به نیروی انسانی در بخش درمان استان گفت: قبلا در برنامه تلویزیونی نیاز به کادر پرستاری را یادآور شده و حتی از همکاران بازنشسته این صنف نیز دعوت به همکاری نموده ام.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی یادآور شد: مردم عزیز استان می‌توانند از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افزایش بار کاری این عزیزان خودداری نمایند.

دکتر آقازاده ضمن تقدیر ویژه از کادر سلامت استان افزود: کادر سلامت در حال جانفشانی می‌باشند و از همه توان خود برای مبارزه با کرونا استفاده می‌کنند.

او با تاکید بر وجود عادی انگاری بیماری کرونا در جامعه گفت: برای مبارزه با کرونا دورهمی‌ها، مهمانی‌ها، تجمعات در پارک‌ها باید حذف شود، چون دور همی‌ها باعث سرایت و تولید کننده بیمار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی گفت: مسئولین استانی با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مردم عزیز استان با پرهیز از شرکت در تجمعات بخصوص در ایام محرم از سرایت بیماری جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در نهایت به فرمایش مقام معظم رهبری هر خانه یک حسینیه تاکید نمود و افزود: از مردم عزادار عزیز استان درخواست می‌کنم که از شرکت در تجمعات عزاداری پرهیز نموده و از برنامه‌های صدا و سیما که برای ایام عزای حسینی تهیه شده استفاده نمایند و در صورت شرکت در مراسمات عزاداری، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.