اتهام جدید گوگل خبرساز شد

درگیری شرکت Sonos و گوگل درخصوص حق ثبت اختراع ادامه دارد و قرار است که ۱۳ دسامبر جلسه نهایی دادگاه در این زمینه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از indianexpress، یک قاضی باتوجه به یافته‌های اولیه کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده، گفت:" گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراعات فناوری بلندگو که در اختیار شرکت Sonos است، اجازه وارد کردن محصولاتی را که ناقض مالکیت معنوی این شرکت هستند را نخواهد داشت. شرکت سونوس و گوگل همچنین در دعاوی حقوقی در مورد حق ثبت اختراعات در کالیفرنیا، تگزاس، فرانسه، آلمان و هلند نیز باهم درگیر هستند.

شرکت گوگل

ادعای شرکت سونوس در مورد حق ثبت اختراعات

در ژانویه ۲۰۲۰، شرکت سونوس از گوگل در دادگاه فدرال و کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده شکایت کرد. این کمیسیون نهادی است که در مورد پرونده‌های تجاری تصمیم گیری می‌کند و می‌تواند واردات کالا‌هایی را که ناقض حق اختراع هستند را مسدود کند. گوگل نیز علیه Sonos ادعایی متقابل کرده است. شرکت Sonos از این کمیسیون خواسته بود واردات بلندگو‌های هوشمند Google Home، سیستم‌های Chromecast این شرکت، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های Pixel را مسدود کند. این محصولات ساخت چین هستند و به ایالات متحده ارسال می‌شوند.

شرکت Sonos

چارلز ای بولاک قاضی آمریکایی معتقد است که گوگل قانون تعرفه سال ۱۹۳۰ مبنی بر جلوگیری از رقابت ناعادلانه از طریق اقداماتی مانند واردات محصولات ناقض حق ثبت اختراع، علائم تجاری یا حق چاپ ایالات متحده را نقض کرده است. خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل گفت:" شرکت ما از فناوری سونوس استفاده نمی‌کند. ما با حکم اولیه موافق نیستیم و در روند بررسی پرونده دفاعیات و مستندات مربوط به محصولاتمان را ارائه خواهیم کرد."

ادی لازاروس، مدیر حقوقی سونوس، گوگل را نقض کننده سری پتنت‌های این شرکت نامید. او تخمین زد که گوگل بیش از ۱۵۰ حق ثبت اختراع متعلق به Sonos را نقض کرده، اگرچه پرونده‌های مربوط به تنها ۵ ثبت اختراع به کمیسیون ارائه شده است. قیمت سهام Sonos در معاملات، ۶ درصد افزایش داشته و این در حالی است که مسئولان سونوس گفته اند که آمازون نیز گواهی اختراعات را نقض می‌کند، اتهامی که آمازون آن را رد کرده است.

بلندگوی هوشمند


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار