برگزاری اولین دوره جشنواره آینه داران آفتاب ویژه آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اولین دوره جشنواره آینه داران آفتاب به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی استان چهارمحال بختیاری برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش ترویج فرهنگ عاشوراست که در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، مورد تأکید قرار گرفته است.

او گفت: «همایش آینه داران آفتاب» با هدف ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری، ایثار، شهادت، رشادت و از خودگذشتگی شهدای دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش به نسل آینده و نیز ضرورت حفظ و انتقال ارزش‌های عاشورا، ارتقای سطح آگاهی نسل امروز نسبت به باور‌های دینی و ارزش‌های اسلامی و آشنایی دانش آموزان با سیره عملی معصومین برگزار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: این جشنواره در ۲۱رشته ویژه کارکنان و ۲۲رشته ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از ۱۹ مرداد آغاز و تا ۱۷ مهر ادامه خواهد داشت.

او گفت: فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب مقالات ویژه، مقتل خوانی عاشورا، دلنوشته، قصه نویسی، قصه گویی، شعر، سرود، تصویرگری و نمایش، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، موشن گرافی، عکس، خط، پوستر، اینفوگرافی و همچنین مداحی ویژه دانش آموزان با آسیب دیده بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی و در دوره متوسطه اول و دوم طبق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها به دبیرخانه جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در سوم آبان، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل خواهد شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.