عراق: همه عوامل هدف قرار دادن دکل‌های برق، داعشی هستند

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد همه عوامل هدف قرار دادن دکل‌های انتقال برق در این کشور، وابسته به گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه همه عوامل هدف قرار دادن دکل‌های انتقال برق وابسته به گروه تروریستی داعش هستند، از طرح جدید برای دفاع از دکل‌های انتقال برق خبر داد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: همه عوامل اجرای عملیات منفجر کردن دکل‌های انتقال برق، وابسته به گروه تروریستی داعش هستند.

او تصریح کرد: طرح جدیدی برای دفاع از دکل‌های انتقال برق وجود دارد که شامل تقسیم مناطق مختلف می‌شود.

تحسین الخفاجی افزود: این طرح‌های جدید، شامل تقسیم حوزه‌های انتقال برق به بخش‌های مختلف با مسئولیت گروه‌های حاضر در منطقه است. ساکنان هر منطقه، به ویژه شخصیت‌های عشایری و همچنین بسیج عشایری موجود در هر منطقه، در این زمینه مسئولیت دارند و باید با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند. طبعا این طرف‌ها در کنار نیرو‌های امنیتی مستقر در هر منطقه در زمینه دفاع از دکل‌های انتقال برق مسئولیت دارند.

او گفت: فرمانده کل نیرو‌های مسلح دستور داد درباره هر شکستی تحقیقاتی صورت بگیرد و هر گروه (نظامی) که در زمینه مسئولیت خود شکست بخورد، هدف بازجویی قرار می‌گیرد و علیه همه کسانی که ناتوانی آن‌ها برای اجرای مسئولیتشان ثابت شود، اقدامات رسمی انجام می‌شود.

تحسین الخفاجی همچنین اعلام کرد: همه کسانی که در زمینه انفجار دکل‌های انتقال برق بازداشت شدند، وابسته به گروه تروریستی داعش بودند. اطلاعاتی برای هدف قرار دادن دکل‌های انتقال برق به این عناصر ارائه می‌شد. به همین سبب، کار ما اجرای تحقیقات درباره نحوه رسیدن امکانات لازم برای بمب گذاری و مشخص کردن کسانی بود که اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه کردند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز اعلام کرد عملیات گسترده نظامی در اطراف نینوا به منظور حفاظت از دکل‌های انتقال برق که در روز‌های اخیر چندین بار هدف قرار گرفته است، ادامه دارد. لشگر‌های بسیج مردمی عراق با همکاری نیرو‌های امنیتی نزدیک دکل‌های انتقال برق خودرو‌های گشت زنی مستقر کرده اند تا از آن‌ها در برابر هرگونه حملات حفاظت کنند.

حمله به دکل‌های برق عراق در ماه گذشته و با وجود افزایش دما و شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به این انرژی، از سوی عناصر تروریستی در استان‌های مختلف صورت گرفته است که در برخی موارد با ورود به موقع نیرو‌های عراقی این حملات ناکام ماندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۷:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
جون بکنید این امریکاییها ررو تیپا بزنید بندازیدشون بیرون دو میلیون کشته هم بدهید برای اینکار ولی اینده بچه هاتون رو دست اجنبی ندید. چیکار میکنید شما اونجا؟
آخرین اخبار