راه اندازی ۵۵۰ باغچه خانگی در روستا‌های آذربایجان غربی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۵۵۰ باغچه خانگی توسط زنان روستایی با هدف استفاده بهینه از منابع در تولید سبزی و صیفی ایجاد شده است.

بیتا احمدیان مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: امسال ۵۵۰ باغچه خانگی توسط زنان روستایی با هدف استفاده بهینه از منابع در تولید سبزی و صیفی و با رعایت موارد بهداشتی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه افزایش مصرف میوه و سبزی و دریافت کافی فیبر غذایی از نتایج و اهداف راه اندازی این باغچه‌های خانگی توسط زنان آذربایجان غربی است گفت: اصلاح الگوی غذای خانواده ها، حمایت از تولید محصولات گواهی شده با تکیه بر مدیریت مصرف آب و خاک از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

احمدیان با اشاره به برنامه ریزی و برگزاری ۱۴۶ دوره آموزشی در ۲ سال گذشته، ادامه داد: توانمند سازی زنان روستایی و عشایری استان، ایجاد باغچه‌های خانگی و طرح بهبود تغذیه از اهداف این دوره‌های آموزشی بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۱۳۰ دوره آموزشی برای سه هزار و ۲۵۰ نفر از زنان روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی برای ایجاد یک هزار و ۲۵۵ باغچه خانگی در دست اجراست.

او با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید فرآورده‌های زنبور عسل نیز در سالجاری، گفت: این دوره برای ۱۸ نفر از زنان فعال در حوزه زنبور داری شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

احمدیان ادامه داد: این طرح توسط مشاور فنی استان در قالب کارگاه‌های عمل آوری فراورده‌های زنبور عسل شامل ژل رویال، موم، تولید زهر برای گروه هدف برگزار خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: شرایط کنونی، برگزاری دوره‌ها را محدود کرده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، علاوه بر دوره‌های حضوری بیشتر دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و با ارائه فیلم آموزشی، توزیع بروشور و نشریه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی اقدام به اجرای طرح باغچه‌های خانگی کرد، این طرح ظرفیتی در اختیار بانوان خانه دار یا دیگر اعضای خانواده است که می‌تواند با خلاقیت سبب تولید محصولات متنوعی برای بهره وری اقتصادی خانواده و تامین نیاز‌های خانوار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.