افغانستان و پیشروی طالبان، موضوع بحث اشرف غنی و اردوغان

رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با همتای ترک خود درباره موضوعات مختلفی همچون پیش روی طالبان و اوضاع حاکم در افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آریانا نیوز، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره موضوعات مختلف و همچین گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور به بحث و رایزنی پرداخت.

وی در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با همتای ترک خود درباره خسارات مالی و جانی ناشی از آتش سوزی اخیر در این کشور، از مواضع اردوغان و نگرانی وی در مورد افزایش خشونت در افغانستان از سوی طالبان قدردانی کرد.

اشرف غنی در ادامه نقش ترکیه را به عنوان یک کشور اسلامی در منطقه در فراهم آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، با اهمیت دانست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در افغانستان گفت: حکومت و مردم ترکیه در کنار مردم افغانستان ایستاده اند.

وی افزود: در حقیقت خشونت‌ها در افغانستان باید قطع شود تا بتوان یک راه حل سیاسی را بمنظور تامین صلح پایدار و عادلانه شاهد بود.

اردوغان با بیان اینکه وضعیت افغانستان را رصد می‌کند، گفت: ترکیه برای پایان خشونت و ایجاد صلح عادلانه و پایدار در افغانستان تلاش می‌کند.

طبق اخبار منتشر شده پس از سقوط هرات و نزدیک‎‌تر شدن طالبان به کابل، پایتخت افغانستان اشرف غنی هر لحظه ممکن است از این کشور فرار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشرف غنی ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
داعش و طالبان بعنوان نیروهای نیابتی آمریکا در منطقه برای ناامنی و ویران کردن کشورهای اسلامی به وجود آمده اند .
آخرین اخبار