ناکامی هند در اولین پرتاب موشک به فضا در سال ۲۰۲۱

سازمان فضایی هند در اولین پرتاب موشک در سال جاری میلادی با شکست مواجه شد و ماهواره ارسالی این موشک نیز در این حادثه از بین رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ سازمان فضایی کشور هند روز گذشته یک موشک جدید را در سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب کرد که این ارسال ناموفق بود و ماهواره ارسالی توسط این موشک از بین رفت. این موشک جدید که ماهواره نظارت بر زمین جدیدی را برای سازمان پژوهش‌های فضایی هند به فضا فرستاده شد و تنها دقایقی پس از پرتاب با شکستی فاجعه بار همراه شد. موشک در ساعت ۸:۱۳ دقیقه شب از مرکز فضایی Satish Dhawan در هند به فضا پرتاب شد.


بیشتر بخوانید


پرتابی که پس از شش دقیقه شکست خورد

برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ تاکنون بود که هند موشکی را به فضا می‌فرستاد. تنها پس از گذشت شش دقیقه این موشک موتور Cryogenic خود را روشن کرد که موتور دچار مشکل شد و پرتاب با شکست همراه شد. سیوان، رئیس سازمان پژوهش‌های فضایی هند با انتشار بیانیه‌ای گفت:" پرتاب موشک به دلیل بروز ایرادی فنی در قسمت Cryogenic به طور کامل انجام نشد و شکست خورد. "

ناکامی هند در اولین پرتاب موشک به فضا در سال ۲۰۲۱

این ماهواره دیده بانی از زمین که EOS-03 نام دارد، ماهواره‌ای پیشرفته برای مطالعه زمین به حساب می‌آمد که همراه این موشک از بین رفت. طبق گفته‌های مرکز پژوهش‌های فضایی هند، قرار بود این ماهواره یک دهه در فضا بماند و تصاویری را از هند ثبت کرده و فجایع طبیعی که در این کشور رخ می‌دهد را ردیابی کند و علاوه بر این داده‌هایی را برای بهبود کشاورزی و جنگلداری نیز جمع آوری کند.

تاکنون آژانس فضایی هند ۱۱ پرتاب موفق به فضا داشت که این شکست رکورد پرتاب‌های موفق را از بین برد. این کشور در ژانویه سال ۲۰۲۰ ماهواره EOS-۰۱ را به فضا فرستاد و پس از آن به دلیل همه گیری کرونا انجام پرتاب‌ها متوقف شد. این کشور دو پرتاب دیگر در ماه‌های نوامبر و دسامبر در همان سال با موفقیت انجام داد. موشکی که در نوامبر به فضا پرتاب شد توانست با موفقیت ماهواره دیده بانی زمین EOS-01 را در مدار قرار داد.

ناکامی هند در اولین پرتاب موشک به فضا در سال ۲۰۲۱

گفتنی است که کرونا تاخیر‌هایی را برای پرتاب ماهواره به فضا بوجود آورد و همین موضوع باعث شد که ماهواره EOS-03 پیش از EOS-02 پرتاب شود. در ابتدا قرار بود این ماهواره مارس ۲۰۲۱ به فضا فرستاده شود. آژانس فضایی هند قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی چهار پرتاب دیگر نیز انجام بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نظری ندارم