ادامه روزهای سیاه کرونایی/ درخواست برپایی بیمارستان صحرایی در گیلان

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان گفت: از چند روز قبل برپایی بیمارستان صحرایی را پیشنهاد داده ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان گفت: در پیک پنجم کرونا با خیل عظیم مبتلایان به ویروس کرونا از جمله سوش دلتا مواجه شده ایم.

او با بیان اینکه تاکنون با تلاش شبانه روزی توانسته ایم تخت‌های بستری را فراهم کنیم، افزود: تمام تمرکز ما علاوه بر همگرایی بخش بهداشت و درمان دانشگاه برای اداره مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش تخت در بیمارستان‌ها و تمهید مقدمات برای راه اندازی تخت‌های اضطراری بیشتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: پیشنهاد برپایی بیمارستان صحرایی را هم از چند روز قبل داده ایم.

دهنادی مقدم اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری و بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار نیز تحت درمان سرپایی در بیمارستان‌ها هستند.

او با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مهیا شده است، گفت: علاوه بر ظرفیت تخت‌های درمانی موجود، سالن اورژانس پشتیبان با ظرفیت ۱۲۰ تخت نیز به ناوگان درمان استان پیوسته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: همچنان میزان شیوع ابتلا مردم به این ویروس با قدرت سرایت و شدت بیماری بیشتر بالا است و به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به این ویروس جدید آلوده می‌شوند.

دهنادی مقدم هشدار داد: اگر این سهل انگاری عمومی و بی توجهی‌ها از سوی مردم ادامه یابد، اداره مبتلایان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

او یادآور شد: سرعت ابتلای بالای کرونا در پیک پنجم موجب شده تا ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های استان تکمیل شود، اما تاکنون هیچ بیماری با عدم پذیرش مواجه نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بخش درمان استان همچون تمام نقاط جهان و کشور با یک ظرفیت مشخص و نهایتا با ظرفیت فوق العاده قادر به ارائه خدمت به مردم است و اگر سیر ابتلا به بیماری همچنان تصاعدی باشد، بی‌شک با مشکل اساسی در پذیرش بیماران جدید مواجه خواهیم بود.

دهنادی مقدم تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از مشکل، متوقف کردن ماشین تولید بیماری یعنی قطع زنجیره انتقال با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی، اعمال سختگیرانه محدودیت‌های کرونایی و افزایش سهمیه واکسیناسیون استان گیلان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.