امام جمعه کرج مطرح کرد؛

جوهره عاشورا، مکتب امر به معروف/ سهم‌خواهی، سم مهلکی برای شوراهای شهر

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مکتب عاشورا به ما آموخت که باید امر به معروف و از منکر در جامعه جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: از آنجا که جوهره قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است باید معروف‌ها را در جامعه گسترش داد و از منکرها جلوگیری کرد.

او افزود: تا استکبار به‌عنوان بزرگ‌ترین منکر از بین نرود تمدن اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف، تحقق پیدا نمی‌کند.

آیت الله حسینی همدانی کربلا و عاشورا  را یک مکتب دانست و گفت: معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هرکسی که در این راه تلاش کند، امربه‌معروف است؛ حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران، بزرگ‏ترین معروف است.

او با بیان این‌که امام حسین(ع) به جهان اسلام درس استقامت و پایداری درمقابل ظلم را داد، افزود: پیام استقامت و پایداری عاشورا این روزها ریشه حرکت آزادی خواهان و استکبارستیزان عالم است.

امام جمعه کرج گفت: قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورای حسینی بر اساس تحقق و اجرای این حکم مهم دینی و سید و سالار شهیدان با قیام خود به دنبال امر به معروف و نهی از منکر بود.

او انتشار عکس شبیه‌سازی‌شده دیپلمات‌های ارشد روس و انگلیس در تهران را اهانت ندانست و افزود: از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم  باصلابت وقدرت با این رفتار برخورد قاطع کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این‌که  تمام دستگاه‌های تبلیغی و ترویجی تلاش می کنند که بگویند  تفکر انقلابی که زیرسلطه غرب نیست خشونت
گرا است و نمی تواند جامعه را اداره کند، گفت: باید با هوشیاری، دقت و برنامه ریزی این هجمه ها راخنثی کرد.

او خطاب به اعضای جدید شورای اسلامی شهر و روستا افزود: عملکرد مجموعه مدیریت شهری و شهرداری‌ها در ایجاد اعتماد و رضایت عمومی بسیار تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: در عرصه مدیریت شهری نیازمند انجام کارهای  تخصصی و عقلایی هستیم و نباید فضای احساسی در شهر حاکم شود و چنانچه در جایی فساد ثابت شد باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

او افزود: لابی‌گری وسهم‌خواهی سهم مهلکی است که درصورتی که در شوراهای شهر مشاهده کنم با فردخاطی  برخورد قاطعی خواهیم داشت.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.