پیشرفت ورزش‌های همگانی در سیستان و بلوچستان چشمگیر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشرفت در ورزش‌های قهرمانی و همگانی در جنوب شرق کشور چشمگیر بوده که نشان از تیم موفق در اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست مشترک با رییس فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران به همراه نایب رییس فدراسیون، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در شرایط سخت اقتصادی و حتی کرونا پیگیر پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان بوده و شبانه‌روز با فعالیت‌های جهادی به ورزش استان خدمت کرده اند.

وی از رشته ورزشی اسکواش به‌عنوان یکی از پر تحرک‌ترین رشته‌ها یاد کرد که جوانان و طرفداران خاص خودش را دارد و افزود: وجود سواحل مکران و منطقه چابهار با وجود ویژگی‌های بالایی که دارند، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا با بسترسازی و زیرساخت‌های مناسب شرایط میزبانی رقابت‌های مهم ملی و بین‌المللی رو مهیا کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از تجربیات کشور‌های همسایه بویژه پاکستان در رشته ورزشی اسکواش را موجب توسعه و پیشرفت این رشته در استان خواند و خاطرنشان کرد: باید ساخت کورت‌های اسکواش را از مدارس و سنین پایه شروع کنیم تا هم در ارتقا رشته و هم برای بهره‌برداری مسمر ثمر شود.

وی با بیان اینکه از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون اسکواش برای ارتقای این رشته در سیستان و بلوچستان استقبال و حمایت خواهیم کرد گفت: در استان بیش از ۶۰ شهرداری داریم که شهر‌های بزرگ اگر در سطح شهر ۵۰ کورت و شهر‌های کوچک هر کدام ۲ تا پنج کورت در سطح شهرستان‌ها ایجاد کند کمک بزرگی در ارتقا و همگانی کردن این رشته پرتحرک خواهند کرد.

رییس فدراسیون اسکواش نیز در این نشست مشترک گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای رشته اسکواش در سیستان وبلوچستان وجود دارد که فدارسیون جهت تقویت نیازمندی‌ها حمایت خواهد کرد.

مسعود سلیمانی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری رایگان توسط فدراسیون و همچنین اعطای میزبانی رقابت‌های مهم اسکواش از قبیل مسابقات چهارجانبه بمناسبت هفته دفاع مقدس موجب توسعه این ورزش خواهد شد.

وی ظرفیت‌های منطقه آزاد و سواحل مکران را با توجه به خط ریلی برای سرمایه‌گذاری با اهمیت خواند و گفت: جهت میزبانی از اردو‌های تیم ملی در رده‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست از حمایت این ادارهکل در توسعه فضا‌های ورزشی اسکواش در سراسر استان خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌های مناسب این رشته در مناطق حاشیه شهر ایجاد شود تا جوانان علاقمند این رشته جذب شوند.

ادهم کرد افزود: از ورزشکاران این رشته جهت اعزام به رقابت‌های مختلف ورزشی حمایت خواهیم کرد و دوره‌های مختلف آموزشی برای استعدادیابی برگزار تا کشف نخبه شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار