قیمت سوخت در لبنان ثابت ماند

وزرای لبنان با تغییر قیمت سوخت در این کشور که توسط رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده بود، مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کابینه کوچک وزارتی لبنان تصمیم گرفت تا قیمتی را که وزارت انرژی این کشور برای سوخت تصویب کرده بود، تایید نکند.

وزرای لبنان بر اهمیت تداوم یارانه سوخت تا زمان اجرای قانون کارت‌های اعتباری در این کشور تأکید کردند. وزیر صنعت لبنان به رویترز گفته است که وزرا بر تداوم یارانه سوخت تا زمان فعال شدن کارت‌های اعتباری توافق کردند.

شب گذشته ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی لبنان در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که یارانه سوخت برداشته خواهد شد و منابع مالی مرتبط با سوخت طبق بهای دلار در بازار تأمین می‌شود که این به معنای افزایش چهار برابری قیمت سوخت در لبنان بود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان پس از این تصمیم سلامه او را احضار و تأکید کرد که لغو یارانه سوخت، پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی خطرناکی دارد.

حسان دیاب، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان هم در نامه‌ای به وزیر دارایی این کشور تصمیم رئیس کل بانک مرکزی را برخلاف قانون مربوط به کارت‌های اعتباری و مخالف با سیاست‌های دولت توصیف کرد.

جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد نیز تصمیم ریاض سلامه را یکجانیه، مخالف با سیاست‌های دولت در زمینه لغو تدریجی یارانه‌ها و "کودتای جدید" عنوان کرد.

حزب الله نیز در بیانیه‌ای با این تصمیم رئیس کل بانک مرکزی اعلام مخالفت و تأکید کرد: این تصمیم با سیاست‌های پارلمان و دولت تناقض دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار