نجات محکوم به قصاص از اعدام پس از ۲۰ سال

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بعد از دعوت و میانجی گری مکرر رئیس، دادستان و اعضاء شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان فسا خانواده مقتول پس از ۲۰ سال اعلام رضایت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سال ۱۳۷۹ در یک درگیری و نزاع، فردی به قتل رسید که پس از این حادثه اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل رخ داد و باعث ناآرامی در محل سکونت این خانواده‌ها شد.

او افزود: خوشبختانه تلاش و کوشش رئیس، دادستان و اعضاء شعبه اول شورای حل اختلاف این شهرستان به ثمر نشست و خانواده مقتول از حق خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قید و شرط، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تقدیر از تلاش مصلحین وحکمین قرآنی، افزود: بدون شک دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان محلی، افراد دارای پایگاه اجتماعی و معتمدین توفیق بیشتری در تعیین تکلیف سریع‌تر زندانیان خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار