دست خیر خیران فارس برای سر سلامتی مردم/کمک ۲۵ میلیاردی به عرصه سلامت

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: در چهارماهه نخست امسال بالغ ‌بر ۲۵ میلیارد تومان کمک خیرین را در حوزه عرصه سلامت داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌اکبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در نشستی مجازی با خبرنگاران، گفت: در طول فعالیت ۲۰ ساله این مجمع، خیرین ۱۵۱۲ میلیارد تومان تفاهم‌نامه تنظیم کرده‌اند که اکنون ارزش ریالی این اقدامات بسیار بالا است.

او اهدای ملک، اهدای دارو، تجهیزات پزشکی و حمایت از دانشجویان و بیماران را از جمله مفاد این تفاهم نامه‌ها ذکر و اعلام کرد که در حوزه عمرانی ۵۸۶ تفاهم نامه به ارزش ۹۳۰ میلیارد تومان طی این ۲۰ سال تنظیم شده که ساخت،۱۸ بیمارستان خیرساز با ۳۱۰۰ تخت، ساخت ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار با ۲۵۷ نفر ظرفیت، ساخت ۱۳۵ مرکز بهداشتی با زیربنای ۱۹۵هزار متر مربع و ساخت ۱۰۸ پایگاه اورژانس با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع از جمله دستاورد‌های این حوزه بوده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس ادامه داد: در زمینه توسعه مراکز نیز خیرین ۱۲۵ مرکز درمانی و بیمارستانی را توسعه داده‌اند یا تکمیل کرده‌اند و در زمینه اهدای ملک هم ۳۹۴ مورد ملک به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان در ظرف ۲۰ سال گذشته اهداء کرده‌اند.

رامجردی با بیان اینکه خیرین تامین سلامت استان طی ٢٠ سال گذشته ۵۹ خودرو به ارزش ۳ میلیارد تومان و ۸۷۴ مورد تجهیزات کلان به این مجمع در راستای نیات خود اهداء کرده‌اند، گفت: کمک‌های حمایتی در این ۲۰ سال هم توسط خیرین ۳۲۰ مورد بوده که ۷۱ میلیارد تومان ارزش ریالی آن‌ها محاسبه شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال علی‌رغم همه فراز و نشیب‌های اقتصادی و حاکمیت بیماری کرونا، اما کمک‌های خیرین همچنان رو به افزایشی بوده است.

به گفته مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، در چهار ماهه اول امسال، بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون انجام تفاهم نامه با خیرین تنظیم شده که ۱۹ مورد آن در شیراز و مابقی مربوط به شهرستان‌ها بوده است.

رامجردی اضافه کرد: در شیراز عمده تفاهم نامه‌ها شامل اهدای تجهیزات، اقامتگاه همراه بیمار، مرکز تصویر برداری بیمارستان نمازی، ادامه پروژه‌های نیمه تمام و کمک به زلزله زدگان سی‌سخت بوده است. در شهرستان‌ها هم شامل خرید تجهیزات، تکمیل و ساخت مراکز اورژانس و چند اقامتگاه همراه بیمار بوده است. در شهرستان‌ها ۲۳ پروژه فعال داریم و بیش از ۹۰ مورد پروژه هم طی یکی دو سال اخیر تحویل مراکز ارائه خدمات شده است.

او به ارائه خدمات صندوق حمایت از بیماران و دانشجویان در این مجمع هم اشاره و بیان کرد: طی چهار ماه اول امسال ۳۵۰ مورد کمک بلاعوض و وام به ارزش ۷۲۰ میلیون تومان به بیماران نیازمند داده شده و همچنین ۳۰ مورد حمایت دانشجویی با ارزش ۴۰۰ میلیون تومان در این بازه زمانی ثبت شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص موانع خیرین، گفت: موانع پیش روی خیرین به سه دسته کلی تقسیم می‌شود یکی اداری و ساختاری است که باید تلاش‌هایی زیادی در این باره انجام شود. یکی هم مربوط به ایجاد هماهنگی بین مدیران و واحد‌ها و خیرین است و دیگری اهمیت و حساسیت کار با خیرین است که ابزار‌های لازم، احساسات و توقعات عمومی و ماندگاری نیات خیران بسیار مهم است که خوشبختانه این سه مانع در فارس به خوبی مدیریت شده است.

رامجردی با تصریح بر این نکته که کرونا در کمک خیرین تاثیری نداشته، گفت: علی‌رغم اینکه این بیماری در بسیاری از بخش موجب خسارت‌هایی شده، اما در حوزه تامین سلامت موجب رونق کار شده است و سال گذشته با بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان کمک خیرین، شاهد یک رکورد بسیار خوبی در طول سال‌های گذشته بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار