خرید بیش از ۲۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت:از آغاز فصل برداشت گندم در استان، بیش از ۲۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای آغاز خرید گندم در استان ۲۶۳ هزار و ۷۴۷ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

او با بیان اینکه بهای خرید تضمینی گندم تا ۱۸ مرداد به کشاورزان استان پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۴۶۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ارزش ریالی گندم خریداری شده را بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۵۸ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال بوده که به هر میزان این محصول پاک‌تر باشد تا ۵۱۱ هزار ریال قابل افزایش است.

صالحی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۵۶ درصد کاهش داشته است.

او افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های قروه با ۷۱ هزار و ۲۱۷ تن، سقز ۵۳ هزار و ۷۱ تن، دهگلان ۴۶ هزار و ۴۰۴ تن و بیجار ۴۶ هزار و ۵۳۳ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در شهرستان‌های کامیاران ۳۱ هزار و ۷۴۳ تن، دیواندره ۱۱ هزار و ۲۴۰ تن، سروآباد هزار و ۱۰۸ تن، سنندج هزار و ۱۶ تن، بانه ۸۲۷ تن و مریوان ۵۸۸ تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

صالحی بیان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در کردستان یک هزار و ۵۰۰ تن است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.