تصویب لایحه بهسازی زیرساخت‌های آمریکا در سنا

سنای آمریکا لایحه زیرساختی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار که از سوی دو حزب اصلی این کشور پیشنهاد شده را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) لایحه‌ای به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را تصویب کرد که از اولویت‌های عملکردی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بود و از سوی هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات پیشنهاد شده است.

اکنون این لایحه از سوی سنا به کاخ سفید فرستاده شد و پیش‌بینی می‌شود در آنجا با مخالفت برخی افراد مواجه شود.

سنای آمریکا با ۶۹ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد. تمام دموکرات‌ها به این لایحه رای دادند؛ اما از میان جمهوریخواهان تنها ۱۹ عضو این حزب با آن موافقت کردند.

اکنون این لایحه به کاخ سفید فرستاده شده است، اما «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درباره آن اعلام کرد که تا زمانیکه نحوه خرج و هزینه موارد مختلف درباره این زیرساخت اعلام نشود آن را در نظر نخواهد گرفت و مورد بحث قرار نخواهند داد.

پیش از این پس از توافقی که میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، و گروهی از سناتور‌های هر دو حزب اصلی این کشور برای اولویت‌های اصلی کاخ سفید انجام شد، سنای آمریکا به آغاز کار بر روی بسته زیرساخت ملی این کشور به ارزش هزار میلیارد دلار رای داد.

بایدن در حالی مدعی‎ است این لایحه به پیشرفت آمریکا کمک می‌کند که شیوع کرونا ضربه‌های بسیاری به این کشور وارد کرده است. آمریکا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون رکورد بسیاری در زمینه شیوع این ویروس ثبت کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار