تاکید امام جمعه زرند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کنونی

امام جمعه زرند بر لزوم توجه جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در وضعیت کنونی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرند با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، مهمترین هدف امام حسین (ع) در حماسه بزرگ عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت:  باید مسئولان و آحاد مختلف جامعه در احیای این فریضه الهی وظیفه خطیر خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه زرند همچنین، بر توجه جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در وضعیت کنونی به عنوان بزرگترین معروف تاکید کرد و افزود: عدم رعایت پروتکل‌ها در شرایط فعلی منکری است که موجب به خطر انداختن سلامت جامعه می شود.

امام جمعه زرند در ادامه از زحمات دستگاه قضایی شهرستان زرند در حمایت از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اینکه یار و یاور آن بوده است قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته «احیای امر به معروف و نهی از منکر»، بر ضرورت ترویج فریضه الهی  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

دادستان زرند، یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی را حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد حمایت دستگاه قضایی این شهرستان است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه بی تفاوتی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد برخی ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

او برخی از آیین‌های عروسی را از ناهنجاری‌ها و بدعت‌های اجتماعی ذکر کرد و افزود: متاسفانه در برخی از این آیین ها، ارزش‌های اسلامی کنار گذاشته می‌شود، دادستان زرند گفت: باترویج هرگونه منکرات هنجارشکنی در سطح جامعه برخورد قانونی می‌شود.

دادستان گفت: در این راستا چندین خودرو که رانندگان آن‌ها در معابر عمومی و تفرجگاه‌ها مزاحمت ایجاد می کردند و آلودگی صوتی داشتند توقیف و رانندگان آن‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

دادستان گفت:  افرادی که با سگ گردانی در پارک‌ها موجب ترس و وحشت شهروندان شدند و دختر خانم‌هایی که در پارک‌ها اقدام به هنجارشکنی میکردند و باعث ناراحتی مردم متدین شده بودند دستگیر و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

دادستان از همه خانواده‌ها خواست نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار