حفظ استقلال دانشگاه سیدجمال یک اتفاق ارزشمند و تاریخی است

رییس دانشگاه سیدجمال اسدآبادی گفت:حفظ استقلال این دانشگاه یک اتفاق تاریخی و ارزشمند بود که با تلاش وافری بدست آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حسین مرادی مخلص با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد:مطابق طرح سامان دهی آموزش عالی قرار بود دانشگاه‌های تازه تاسیس و زیر پنج هزار دانشجو وابسته به دانشگاه مادر استان خود شوند که با تلاش زیاد مسئولین محترم شهر استقلال دانشگاه حفظ شد.

او با بیان اینکه با این اتفاق دانشگاه جزو ۴۳ مرکز دانشگاهی مستقل کشور است، عنوان نمود: لازم است از تلاش و همراهی امام جمعه عزیز و نماینده محترم شهر در این امر تشکر نمایم.

رییس دانشگاه سیدجمال اسدآبادی در ادامه افزود: بعلت سرقت مفاخر ملی ما توسط برخی کشور‌ها لازم بود مرکزی بنام سیدجمال وجود داشته باشد تا کشوری همانند افغانستان ادعای واهی درباره این شخصیت بزرگ نداشته باشد.

مرادی مخلص در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنفرانس‌های بین المللی در دانشگاه سیدجمال اشاره کرد و گفت: شهریور ماه نیز دو کنفرانس مهم با محوریت این مرکز برگزار میشود.

او ادامه داد:افزایش بودجه، رونق کار‌های عمرانی، راه اندازی اولین اَپ وصیتنامه شهدای اسدآباد، انتخاب بعنوان دبیرخانه تولیدمحتوای کنگره ۸ هزار شهید استان و متمرکزشدن خوابگاه دانشجویان برخی از اقدامات دیگر انجام شده است.

رییس دانشگاه سیدجمال در ادامه به رسالت خطیر قلم نگاران اسدآباد اشاره داشت و گفت:شما اصحاب رسانه بعنوان ادامه دهنده راه مصلح شرق وظیفه سنگینی در ورود به مباحث فرهنگی و اجتماعی دارید.

مرادی افزود:ما وظیفه داریم بعنوان شهروندی از شهروندان این شهر از ظرفیت‌های علمی، رسانه‌ای و ... برای آبادانی شهرمان استفاده نماییم.

او در ادامه به ظرفیت بالای این دانشگاه برای پیشرفت شهر اشاره داشت و گفت:اعتقاد دارم دانشگاه سیدجمال برای اسدآباد همانند نفت است برای مسجد سلیمان است.

مرادی مخلص در پایان گفت:سیدجمال آغازگر بیداری نوین اسلامی بود که امتداد آن شهدایی همچون قاسم سلیمانی بود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار