مدیریت شهری پنجم با بلندمرتبه سازی مخالف نبود/ اقدامات بزرگی برای حمل و نقل عمومی در دوره قبل انجام شد

حناچی گفت: تلاش کردیم که میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی شهر را افزایش دهیم و موفق به انجام این کار هم شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از معضلات کلانشهرها به ویژه شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است که به نظر من می‌توان جز کنترل آلاینده‌ها و توسعه فضای سبز راه حل دیگری برای حل معضل آلودگی هوا متصور شد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم که میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی شهر را افزایش دهیم و موفق به انجام این کار هم شدیم؛ بسیاری از باغاتی که قرار بود در آن برج باغ ساخته شود امروزه به عنوان فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است.

شهردار سابق تهران گفت: در ارتباط با اتوبوس، تاکسی و مترو اقدامات مهم و بزرگی در این دوره انجام شده است؛ خط راه آهن تهران-تبریز که برای بارگذاری ساختمان چهار طبقه طراحی شده بود تبدیل به جذاب ترین محور پیاده شهری خواهد شد و فاز نخست آن افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری توجه به زندگی شهروندان بوده، براساس آماری که از منطقه یک اخذ شده تعداد پروانه‌هایی که تغییر کاربری داشته‌اند به صفر رسیده همچنین تعداد پروانه‌های تغییر مشاعات به مسکونی در سال 90، 20 مورد و در 99 به صفر  مورد در منطقه یک رسیده است.

شهردار سابق تهران یادآور شد: لایحه منابع پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده از جمله لوایح مهمی هستند که امیدواریم این دو لایحه در مجلس که فراکسیون مدیریت شهری را تشکیل داده‌اند تعیین و تکلیف شوند چرا که منابع پایدار شهرداری‌ها یکی  از موضوعات مهم محسوب می‌شوند.

وی درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار کرد: در این مسئله، پرونده‌هایی که از سالهای قبل تجمیع شده بودند مورد بررسی و کارهای کارشناسی قرار گرفت و در واقع مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

زباله‌های به ۵ هزار و ۳۰۰ تن کاهش پیدا کرده

شهردار سابق تهران گفت: مدیریت شهری پنجم با بلندمرتبه سازی مخالف نبود چرا که یکی از عارضه‌ها در کلانشهرها کمبود زمین است و راه حل آن هم استفاده از ظرفیت بلند مرتبه سازی است اما مدیریت شهری با بلند مرتبه سازی بی‌برنامه مخالفت کرد و ضوابط بلند مرتبه سازی را به تصویب رساند و ابلاغ کرد.

حناچی ادامه داد: با راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی و بازیافت زباله میزان زباله‌های انتقال داده شده به آرادکوه به 5 هزار و 300 تن کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد جهت‌گیری عمومی در حوزه مدیریت شهری برای این مسئله درست است.

وی اضافه کرد: امیدوارم مدیریت شهری بتواند از سرمایه اجتماعی و شهروندان و آموزش آنها و در ادامه همراهی شهروندان تهرانی برای کاهش زباله‌ها و بازیافت آنها استفاده کند.

حناچی افزود: شهروندان می‌توانند موضوعات و مشکلات و مسائل سریع را از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند و سامانه ۱۸۸۸ هم برای رسیدگی به شکایات طراحی شده است.

شهردار تهران گفت: سال‌های گذشته در پاییز و زمستان با مشکل آبگرفتگی در پی بارش باران روبرو بودیم، اما امسال با تمهیدات همکاران به شدت سال‌های قبل با این موضوع روبرو نبودیم که علت آن لایروبی به موقع و جمع‌آوری زباله در سطح مناطق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار